CustomerFirst 01-2024

CustomerFirst 01-2024
  • 6 februari 2024

Het eerste nummer van CustomerFirst in 2024 maakt een indrukwekkende en inspirerende rondgang in de wereld van klantcontact. Van Nespresso via Nationale Nederlanden en Disney naar Pegasystems en de sporen van een 25-jarige interim-teamleider klantenservice.

Klantcontact als feedbackmoment. Maaike Klijberg (50) is customer director bij Nestlé Nespresso en geeft inzicht in de complexe wereld van klantcontact en customer experience (CX) van het beroemde merk. Klijberg: ‘De klantreis zien wij als een som van vele tandwieltjes die in elkaar draaien.’ In gesprek met Jeroen Meeuwsen en Nando Alberts van Nationale Nederlanden onthullen zij de transformatie richting een 9+-cultuur. Weg van stijve formaliteiten richt de bankverzekeraar zich op een klantgerichte reis, waarbij de nadruk ligt op service. Deze verschuiving betekent naast een betere klantbeleving, ook een inspirerende verandering voor de hele organisatie. 'Ons verhaal is gebaseerd op de strategische pijlers van de bank. Dat komt continu terug in onze aanpak en behaalde resultaten.'

Jim Bronswijk (25) toont zich een ware pionier en is van alle markten thuis. Werkzaam bij een variatie van bedrijven, heeft Bronswijk – ondanks zijn leeftijd – al een indrukwekkend pad bewandeld, gekenmerkt door voortdurende aanpassing, leergierigheid én groei. ‘Ik krijg veel energie van nieuwe omgevingen en mensen.’ Disney is het favoriete bedrijf van Steven Van Belleghem. Wat honderd jaar geleden begon als een bescheiden animatiestudio is uitgegroeid tot een enorm internationaal media- en entertainmentconcern. Het succes en betovering is het resultaat van een sterke mix van storytelling, branding en onvergetelijke klantervaringen.

Verder natuurlijk de grensverleggende én inspirerende columns van Anders Jansen, Friederike Niehoff, Niels Berndsen én nieuwkomers Loretta Ranzijn en Sannah de Brouwer. Daarnaast nog een primeur: een briefwisseling tussen Wim Rampen, Rien Brus en Jan-Hein Pierik over hun grote gezamenlijke liefde: customer experience.

Dit allemaal én nog meer interviews, artikelen en reportages in hét blad van de sector.