Omoda ziet NPS winkels stijgen naar +58
Omoda gaat over alle kanalen klantfeedback verzamelen met behulp van Starred.com. Sinds de pilot met dit platform zag de retailer de Net Promoter Score van zijn winkels groeien van +46 naar +58 en is de gemiddelde respons op feedbackverzoeken inmiddels 40%.
Manager Klanttevredenheid Jan Pieter Honkoop constateert dat de hoeveelheid kanalen waarop klanten Omoda voor feedback kunnen bereiken, hard is gegroeid. Het retailbedrijf staat op meerdere manieren in contact met klanten: face-to-face, WhatsApp, live chat, social media, e-mail en telefoon. ‘De heilige graal voor ons was dan ook om de klantervaring over de diverse servicekanalen met dezelfde surveytool te kunnen meten. Starred maakt dit mogelijk voor ons. Dankzij een integratie met ons systeem gaat dit volledig geautomatiseerd.’ Middels het betreffende platform zegt Honkoop nu in staat te zijn om offline bezoek te vertalen naar online feedback. Deze verzoeken leveren een respons op van gemiddeld 40%, waar Omoda rekende op zo’n 15%. ‘Hier zijn we heel blij mee, want dit levert ons veel meer klantdata op die we kunnen gebruiken om de klantervaring verder te optimaliseren.’
Onder meer Blokker en Wehkamp maken ook gebruik van Starred.