Fixi fixt het
De Noord-Hollandse gemeente Hollands Kroon is te spreken over het effect van Fixi. Met behulp van deze meldingen-app kunnen inwoners schade aan de openbare ruimte melden, waarna de gemeente het euvel vervolgens zo snel mogelijk verhelpt. ‘Meldingen worden inmiddels een stuk sneller opgepakt.’
Ruim een jaar na de introductie van Decos’ applicatie, laten de resultaten in de betreffende gemeente zien dat burgermeldingen veel sneller worden afgehandeld dankzij Fixi. Met behulp van de app kunnen gebruikers eenvoudig foto’s maken en in een menu doorgeven om wat voor melding het gaat (openbaar groen, wegen en verkeer, riolering, et cetera). De buitendienst ontvangt die melding direct. De app houdt de ‘melder’ tevens op de hoogte van de voortgang van de werkzaamheden.
De resultaten laten zien dat meldingen veel sneller worden opgelost sinds de introductie van Fixi: de gemeente Hollands Kroon garandeert een reactie binnen vijf dagen. ‘Deze app maakt het voor gemeenteambtenaren een stuk eenvoudiger en leuker om inwoners te helpen’, vertelt Wanno Vink, bedrijfsleider buitendienst van de betreffende Noord-Hollandse gemeente. ‘We horen het gelijk als er problemen of ongemakken zijn in de gemeente, waardoor meldingen een stuk sneller worden opgepakt. Voor de inwoners is dit een heel prettige manier om een melding te doen en we krijgen via Fixi ook complimenten over de snelheid van oplossen. Dit werkt erg motiverend voor onze medewerkers.’
- gemeente Hollands Kroon
- burgercontact
- Decos
- dienstverlening
- openbare ruimte
- meldingen-app
- interactie
- Fixi