ServiceNow introduceert Now Assist for Virtual Agent

ServiceNow introduceert Now Assist for Virtual Agent
  • 13 juni 2023
  • Ryan Baij

ServiceNow kondigt Now Assist for Virtual Agent aan, een nieuwe generatieve AI-oplossing die ontworpen is om echte gesprekservaringen te creëren voor slimmere selfservice.

Now Assist for Virtual Agent bouwt voort op de strategie van ServiceNow om generatieve AI te verankeren in het Now Platform zodat klanten eenvoudig en grootschalig intelligentie kunnen inzetten en digitale workflows kunnen vereenvoudigen en optimaliseren.

Now Assist for Virtual Agent maakt gebruik van generatieve AI om meer directe, relevante, en conversationele antwoorden op vragen te geven, en om gesprekken te koppelen aan digitale workflows op het Now platform. Wanneer een gebruiker bijvoorbeeld een vraagt stelt aan Now Assist for Virtual Agent wordt generatieve AI ingezet om binnen het gesprek een duidelijk antwoord te geven dat gebruikers direct de informatie biedt die ze nodig hebben, zoals interne code voor product- en engineeringteam, productafbeeldingen of -video’s, links naar documenten of samenvattingen van relevante artikelen uit de kennisbank.

Bill McDermott, voorzitter en chief executive officer van ServiceNow vertelt over het nieuwe product: 'We bouwen generatieve AI in ons platform zodat klanten hun ‘Return on Intelligence’ (ROI) kunnen maximaliseren. Het is belangrijk om op een doordachte manier gezamenlijk te innoveren op basis van vertrouwen, terwijl we de balans vinden tussen snelheid van machines en het beoordelingsvermogen van mensen. Versterkt door onze strategische samenwerkingen met NVIDIA en Microsoft bouwen we slimmere, volledig geautomatiseerde workflows. We helpen onze klanten nieuwe businessmodellen te ontwikkelen op ServiceNow als het intelligente platform voor end-to-end digitale transformatie.'

'Now Assist for Virtual agent is een krachtige, organische uitbreiding van de generatieve AI-mogelijkheden die ServiceNow aan het uitrollen is,' voegt CJ Desai, president en chief operating officer van ServiceNow daaraan toe. 'Door generatieve AI in te bouwen in het Now Platform stellen we klanten in staat hun productiviteit drastisch te verbeteren en het maximale te halen uit enterprise AI.'

comments powered by Disqus