Meer dan alleen kennis opdoen #spon

Meer dan alleen kennis opdoen #spon
  • 18 november 2019
  • Sales BBP Media

De combinatie van studeren en werken is in 2019 op zijn minst ingeburgerd, al verschillen de motieven om te blijven leren van persoon tot persoon. Wil de één zijn carrière een duwtje in de rug geven, zo wil de ander primair zijn persoonlijk leven verrijken. Maar wat de reden ook is, doorgaan met leren levert altijd een plus op voor alle betrokkenen, zo weten de opleiders, trainers en coaches van Beeckestijn Business School.

Badal Marhé volgt het Digital Marketing Expert traineeship van Beeckestijn Business School en deelt in dit interview zijn ervaring.

Dichterbij de passie

wie: Badal Marhé
functie: Digital Marketing Talent bij Achmea
droomt over: ‘Ik droom over een succesvolle carrière binnen het domein digital marketing, waarin ik een ultieme balans heb in werk, studeren en privé. Ik wil zo veel mogelijk mensen inspireren door mijn ervaringen en successen te delen.’

Hoe belangrijk is de combinatie van ‘werken en leren’ voor jou?
Als professional binnen het vakgebied digital marketing, heb je het geluk om altijd te blijven leren. Elke opdracht is anders, hierdoor leer je in een rap tempo veel skills op te bouwen. Mijn opdracht bij Interpolis stond ik het teken van een innovatieve oplossing, ik heb mij verdiept in chatbots. Het begon door mijzelf te verrijken met algemene kennis, het groeide al snel door naar specifieke kennis om samen met collega’s mee te werken aan de ontwikkeling. Het stopt niet bij kennis die bekend is binnen het vakgebied, het gaat verder. Door het volgen van de trends over bijvoorbeeld machine learning, chatbotsoftware, conversational design, analyse mogelijkheden en Google Home houd ik mij scherp op de werkvloer. Voor mij is de combinatie van ‘werken en leren’ ontzettend belangrijk, het versterkt elkaar. De voldoening die ik krijg, na het toepassen van de opgedane kennis binnen Interpolis, stimuleert mijn ambities.

Welke opleiding heb je gedaan voordat je als talent startte en wat hoop je uit het talentship te halen?
Mijn vooropleiding is Management in Healthcare. De opleiding heeft me onder andere inzicht gegeven in organisatiekunde, projectmanagement, procesmanagement en kwaliteitsmanagement. Natuurlijk heb ik ook verdieping gekregen hoe de gezondheidszorg op een goede manier wordt gereguleerd. Tijdens mijn vooropleiding was het vakgebied digital marketing minder goed vertegenwoordigd. Ik ben zelf op zoek gegaan naar meer kennis over digital marketing en heb dit kunnen combineren met stages binnen de opleiding. Hierdoor heb ik een basis aangeleerd in content marketing, social media marketing, e-mailmarketing, e-commerce, zoekmachinemarketing, zoekmachineoptimalisatie, UX-design en webanalyse. Mijn nieuwsgierigheid heeft mij dichterbij mijn passie gebracht voor digital marketing. Mijn verwachting is om nu, tijdens het talentship, de stappen te maken in specialisme en waarde te creëren voor de klanten van Interpolis.

Wat was je belangrijkste leermoment uit het talentship tot nu toe?
De opleiding heeft mij in een vroeg stadium al laten inzien dat het niet alleen om het aanleren van kennis gaat, persoonlijke ontwikkeling is net zo belangrijk. Ik focuste mij namelijk al snel op theoretische kennis en dacht dat dit altijd voldoende was. Al snel ben ik gegroeid in vaardigheden zoals communicatie, samenwerken, visieontwikkeling en overtuigingskracht. Ik heb geleerd tijdens het talentship dat een combinatie van de juiste bouwstenen essentieel is en dat die jou als professional interessant maakt.

Wat betekent persoonlijke groei voor jou?
Persoonlijke groei zie ik als een ontwikkeling waarin je jezelf leert kennen en je een betere versie van jezelf wordt. Het is een groei die je terugziet in de efficiëntie en effectiviteit van al je handelingen. Persoonlijke groei helpt mij om mijzelf te stimuleren in het krijgen van motivatie, om een visie te ontwikkelen en mijn doelen te blijven halen.

Wat verwacht jij als ‘bijdrage’ van Interpolis waar het gaat om opleiden?
Ik verwacht dat Interpolis mijn ontwikkeling even belangrijk vindt als de werkzaamheden die ik verricht. Daarnaast vind ik het belangrijk dat collega’s onderling elkaar blijven stimuleren om opleidingen te volgen en te werken aan persoonlijke ontwikkeling. Interpolis heeft mijn verwachting overtroffen. Een voorbeeld dat ik heb ervaren is dat Interpolis mij stimuleert om ruimte te nemen om mij breed te ontwikkelen tot een T-shaped professional. Een T-shaped professional heeft brede, algemene kennis en vaardigheden in combinatie met diepgaande expertise over een bepaald onderdeel. Het helpt mij om verschillende disciplines binnen de organisatie te begrijpen, hierdoor krijg ik een sneller samenwerkingen op gang. Interpolis faciliteert mij volledig in de ontwikkeling naar een T-shaped professional. Er wordt voldoende tijd uitgetrokken om mijn opleidingstraject te evalueren.

Hoe laat jij Interpolis profiteren van de door jou opgedane kennis?
In de afgelopen zes maanden heb ik mij verdiept in de ontwikkelingen van chatbots. Interpolis heeft mij de ruimte gegeven om de benodigde kennis op te doen binnen deze ontwikkeling. Ik heb bijvoorbeeld meerdere cursussen mogen volgen in conversational design en machine learning. De opgedane kennis heb ik direct kunnen toepassen tijdens de ontwikkeling van de chatbot. Maar ook de kennis die ik uit mijn talentship haal, zorgen voor nieuwe inzichten. Ik heb in zes maanden een flinke bijdrage kunnen leveren aan de chatbot. Fantastisch, om te ervaren hoe je in zes maanden kan groeien.

Dit interview verscheen eerder in Fonk, Opleidingsspecial, augustus 2019.

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie, customer management & customer data professionals. We combineren strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen, incompanytrajecten en traineeships.

Traineeship Digital Marketing Expert
Het traineeship Digital Marketing Expert van Beeckestijn Business School leidt high potentials binnen 18 maanden op tot de nieuwe generatie digital marketeers voor jouw organisatie. De trainees (die in jouw organisatie werken) krijgen van ons een uniek opleidingsprogramma waarmee ze flinke stappen maken in hun ontwikkeling. Daarbij zetten we niet alleen in op inhoudelijke kennis maar bieden we via intervisie, cases en personal coaching ook ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Lees meer over het traineeship en de beschikbare trainees >>


Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.

comments powered by Disqus