Nationale Klantcontact Week 2024 in volle gang

Nationale Klantcontact Week 2024 in volle gang
  • 17 april 2024
  • Kel Koenen

De Nationale Klantcontact Week (NKW) draait op volle toeren bij méér bedrijven dan ooit tevoren. Deze week worden alle klantcontactmedewerkers in het zonnetje gezet om ze te waarderen voor het belangrijke werk. Zo ook bij touroperator Corendon en de gemeente Amersfoort.

Touroperator Corendon doet dit jaar voor de eerste keer mee aan de Nationale Klantcontactweek (NKW) en dat was voor hun kersverse directeur customer service Debora de Roos een no-brainer. 'Ik heb sinds januari deze nieuwe rol en we zijn direct begonnen met allerlei initiatieven om onze klantcontactafdelingen te verbeteren. Toen ik de kans kreeg om onze teams een week lang in het zonnetje te zetten, was ik meteen enthousiast. Samen met het hele leidinggevende team van customer service hebben we het idee verder uitgewerkt.'

Zo staat er deze week iedere dag iets bijzonders op de agenda. 'We zijn maandag gestart met het uitdelen van klavertjevier-zaadjes als blijk van waardering met daarop de tekst 'Bedankt, jij bent voor ons onmisbaar!' Verder verzorgen leidinggevenden de hele dag door koffie en we hebben de werkplekken versierd. Dinsdag werden er cupcakes met ons logo uitgedeeld door ceo Gunay Uslu (foto) en vandaag is het 'snackday' en bieden we zowel gezonde als ongezonde snacks aan.'

De acties blijven niet beperkt tot alleen het hoofdkantoor van Corendon in Badhoevedorp, ook de locaties op Curaçao en in Turkije doen mee. De Roos: 'Natuurlijk worden zij er ook bij betrokken en doen volop mee aan de NKW, want het doel is natuurlijk om de waardering voor onze klantcontactafdelingen te verhogen en te laten zien hoe cruciaal deze afdelingen zijn voor ons bedrijf. Zonder hen is onze dienstverlening niet mogelijk. We willen dat elk lid van ons team zich gewaardeerd voelt en begrijpt hoe belangrijk hun rol is binnen de organisatie.'

Rondvaart door Amersfoort (met zon!)

Het klantcontactcentrum van de gemeente Amersfoort doet ook voor de eerste keer mee aan de Nationale Klantcontactweek (NKW). 'Het doel van de week is natuurlijk om klantcontactmedewerkers in het zonnetje te zetten’, vertelt Sophie Nagtegaal, teammanager KCC gemeente Amersfoort. 'We hebben een hecht team van in totaal 36 personen, waarbij 28 direct klantcontact hebben met onze inwoners.’

Er is uitgepakt met verschillende activiteiten. 'Een leuk en gevarieerd programma, waarbij we elke dag iets doen. Zo hebben we maandag en dinsdag de weekstart vervangen door een quiz met een croissantje. Maandag was er ook nog gebak dat werd uitgedeeld door de themadirecteur Dienstverlening en dinsdag hebben we met het hele KCC geborreld en een activiteit gedaan om elkaar beter en anders te leren kennen: naar aanleiding van foto's van onze woonkamers moesten we raden wie bij welk interieur hoort. De collega met de meeste goede antwoorden won een lunch met de directeur.’

Wall of Fame met complimenten uit de organisatie. Fotos, kaarten en persoonlijke berichtjes in Amersfoort

Nagtegaal: ‘We waren met de hele afdeling samen en hadden toestemming om het KCC een uur eerder te sluiten. Nog een blijk van waardering van de directie, ze steunen de acties in het kader van de NKW volledig.' Woensdag gaat de afdeling in twee groepen varen door de Amerfoortse grachten. ‘Dan zien we de stad en onze inwoners ook eens van een andere kant. Ik hoop alleen wel op iets beter weer dan de afgelopen dagen. We zetten deze week trouwens niet alleen de KCC-medewerkers in het zonnetje, maar ook 12 collega’s van vakafdelingen binnen de organisatie. Zij ontvangen een oorkonde en eeuwige roem omdat zij altijd bereid zijn om te helpen bij ingewikkelde vragen, zonder aarzelen een beller overnemen én goed bereikbaar en behulpzaam zijn.’

Op de LinkedIn-feed van de CCMA staan nog veel meer bedrijven en hun activiteiten in het kader van de Nationale Klantcontactweek 2024

comments powered by Disqus