Artikelen   
Podcast #18: Human2Human
  • 04 februari 2016
  • Redactie

Podcast #18: Human2Human

Daniëlle de Jonge is auteur van het boek Human2Human. Daarin beschrijft zij onder meer dat bedrijven de afgelopen jaren teveel zijn gaan focussen op getallen, processen, KPI's en targets. Zij die het menselijke aspect terug weten te brengen in de relatie met klanten en medewerkers, zullen als winnaar uit de bus komen. In deze aflevering van Over Klanten Gesproken wisselt De Jonge met Sydney Brouwer van gedachten over 'bringing humanity back to business'.

Ook advocatuur stelt Voice of the Customer aan
  • 01 februari 2016
  • Redactie

Ook advocatuur stelt Voice of the Customer aan

Dat je als managing partner na drie jaar afzwaait, is de normaalste zaak van de wereld bij advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals in Rotterdam. Vervolgens wijd je je als oud-bestuurder dan weer aan je advocatenpraktijk. Arnold Birkhoff kreeg daar nog iets extra’s bij. Hij werd per 1 oktober tevens benoemd tot Voice of the Customer binnen zijn kantoor. Ook in deze wat belegen sector krijgt de klant een eigentijdser podium.

De welkom-heters van DeLaMar
  • 01 februari 2016
  • Redactie

De welkom-heters van DeLaMar

Zet een stap naar binnen in het glamoureuze DeLaMar Theater - om de hoek bij café Americain - en je weet: hier is iets speciaals aan de hand. Metersgrote kunstfoto’s aan de wanden, warmrode vloerbedekking waar je in lijkt te verdwijnen, en dan heb je nog geen mens gezien. Die mens, dat blijkt een slag apart bij dit hoofdstedelijke theater. Een welkom-heter, een hartelijk-gevoel-gever, een ik-denk-en-handel-twee-stappen-voor-je-uit-persoon, die in alles ervoor zorgt dat je een paar zorgeloze uren tegemoet gaat. Dat vergt keihard werken, zou je vermoeden. Valt feitelijk best mee met de juiste mensen aan boord. Het alziend oog van Robert Guijt, adjunct-directeur en de stuwende kracht achter de werkwijze, houdt ze attent en scherp.

Podcast #15: Lars van Wieren
  • 08 januari 2016
  • Redactie

Podcast #15: Lars van Wieren

Lars van Wieren is oprichter van Starred.com. Hij is dit bedrijf gestart uit frustratie over hoe er met klanttevredenheidsonderzoek wordt omgegaan: vaak zijn surveys bijzonder klantonvriendelijk (het invullen van deze enquête kost 25 minuten van uw tijd en bestaat uit slechts 83 vragen) en wordt er nauwelijks nog wat gedaan met de verkregen feedback. Dat moest anders, vond Van Wieren. Sydney Brouwer interviewde hem voor de 'Over Klanten Gesproken'-aflevering van deze week.

Podcast #12: Kees Klomp
  • 15 december 2015
  • Redactie

Podcast #12: Kees Klomp

Wat hebben bedrijven als Tesla, Tony's Chocolonely en Ben & Jerry's gemeen? Ja, ze hebben allemaal hordes fans en zijn zeer succesvol, maar er is nog iets dat deze bedrijven bindt: ze hebben allemaal een sterke purpose. Allen willen ze, naast geld verdienen, de wereld een stukje mooier maken. En dat heeft een grote aantrekkingskracht op klanten en medewerkers. Uit onderzoek blijkt dan ook dat dit soort bedrijven het 133% beter doen dan de markt. Sydney Brouwer spreekt hierover met Kees Klomp.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven