Artikelen   
PostNL is weer één en legt de lat hoog
  • 30 januari 2015
  • Redactie

PostNL is weer één en legt de lat hoog

Op het moment van het interview heeft directeur klantcontact Ronald Smit zijn presentatie voor de Top 30 Contactcenters for Customer Service-leden al helemaal uitgedacht: ‘De strategie van PostNL om klanten aan zich te binden’. Twee weken later staat er een bijeenkomst bij het post- en pakketbedrijf op de rol, en alle deelnemers zijn uitgenodigd. De directeur verheugt zich erop om feedback te krijgen op zijn plannen. Zo gaat PostNL op customer servicegebied meer inzoomen op empathie.

Thomas Cook zoekt het hogerop
  • 15 december 2014
  • Redactie

Thomas Cook zoekt het hogerop

De klant centraal zetten. Misschien een dooddoener, maar waar de één het bij vaag ‘roeptoeteren’ houdt, gaat de ander daadwerkelijk over tot actie. Thomas Cook behoort tot laatstgenoemde categorie. De reisaanbieder veranderde zijn logo in een gouden hart, puur om aan te geven dat de klant op nummer 1 staat. Klantliefde optima forma. Achter de schermen, op het contactcenter, weten ze er alles van. De agents krijgen steeds meer tools tot hun beschikking, allemaal bedoeld om klanten nóg beter te kunnen servicen. “Wij willen de klant in zijn hart raken.”

Impressie Connect 2014 - KANA
  • 12 november 2014
  • Redactie

Impressie Connect 2014 - KANA

06.45 uur geeft de irritant zoemende wekker die ochtend aan. Je veert op, springt onder een lauwwarme douche, hijst je in de kleren en terwijl een boterham roostert, bekijk je de berichten op je mobiel. Bij de super staat een ingepakte doos met favoriete boodschappen voor je klaar om te bezorgen, je autogarage wijst je op een naderende onderhoudsbeurt en een kledingzaak heeft je lievelingsmerk in de aanbieding. ‘Bling!’ Er komt net een berichtje binnen van de gemeente. Je nieuwe paspoort is binnen. Snel en eenvoudig anticiperen op klantbehoeften en op die manier klantrelaties verstevigen. Daar draait het om, volgens KANA, A Verint Company en Tele’Train Verint.

“WFM is volwassen geworden”
  • 12 november 2014
  • Redactie

“WFM is volwassen geworden”

“De lokale sales verloopt goed,” zegt Willem van den Brink, commercieel directeur internationaal van PlanMen, met circa 250 opdrachtgevers in retail, zorg, overheid en fast moving consumer goods, in Nederland, België, Duitsland, Brazilië en de Verenigde Staten. “WFM is duidelijk volwassen geworden. Waar we naast de lokale markt op focussen, zijn internationale klanten. Internationalisering biedt ons meerwaarde en sterkt het vertrouwen van ons en het vakgebied

Information is King, Holistic information is King Kong
  • 06 oktober 2014
  • Redactie

Information is King, Holistic information is King Kong

“Every business is premortal dead.” Met deze niet mis te verstane woorden omschreef Chief Innovation Officer Dietmar Dahmen het tijdperk waarin organisaties momenteel verkeren. Iets om je zorgen over te maken? Niet per definitie, zolang je klanten online en offline maar persoonlijke én relevante service biedt en daarmee emotioneel raakt. “Information is King, holistic information is King Kong. Technologie voorziet in emotionele connecties met de klant. Accepteer de nieuwe realiteit en personaliseer!”

Smart Start Kennisbank weet raad
  • 06 oktober 2014
  • Redactie

Smart Start Kennisbank weet raad

Je kent het wel. Tik je op je zoekmachine een vraag in, krijg je vervolgens allerlei vage antwoorden voorgeschoteld die compleet de plank misslaan. Waarna je geërgerd toch maar de eerste tien pagina’s met hits doorworstelt, in de hoop dat je ergens op ‘mogelijk interessante items’ stuit. Dit ietwat hopeloze gevoel wilde The Knowledgebase Company koste wat kost voorkomen bij de ontwikkeling van zijn Smart Start Kennisbank. Relevantie is dan ook uitgegroeid tot hét kernbegrip van deze SaaS-oplossing. Nog deze maand beleeft het systeem zijn officiële vuurdoop.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven
Zet vast in uw agenda: 22 & 23 april 2015: Multichannel Conference