Artikelen   
Neuromarketing wordt booming business
  • 18 april 2016
  • Redactie

Neuromarketing wordt booming business

Als aanvulling op het traditionele klantonderzoek biedt neuromarketing sensationele mogelijkheden om de klant beter te leren kennen. Neuromarketing maakt gebruik van de biologische werking van onze hersenen, vooral van het onbewuste deel. Dus is het niet verwonderlijk dat marketeers staan te trappelen om dat deel van ons brein binnen te treden. Transavia en Dunlop maken er al gebruik van, zij werken samen met Braingineers en Eigen&Wijze, gespecialiseerde neuromarketingbureaus.

Service engineers zijn ogen en oren van Canon
  • 18 april 2016
  • Redactie

Service engineers zijn ogen en oren van Canon

Canon heeft het inzetten van zijn medewerkers als ambassadeur tot kunst verheven en daarmee tegelijkertijd de silo’s tussen service, sales en marketing geslecht. Deze strategie werd in 2015 beloond met de B2B Marketing Award. Tegelijkertijd innoveert de elektronicafabrikant zijn productportfolio en wil het ‘een rol spelen in ieder toekomstig beeld’. Customer marketeer Valery Bartels: “Uiteindelijk draait het erom dat wij op alle touchpoints binnen onze customer journey vriendelijkheid, gastvrijheid en professionaliteit uitstralen.”

MyHomeServices-app schept orde in chaos
  • 18 april 2016
  • Redactie

MyHomeServices-app schept orde in chaos

Nederlandse huishoudens kruien steeds vaker gestekkerde apparatuur naar binnen. Dat zijn meer en meer technische hoogstandjes, om nog niet te spreken over de Internet Of Things-apparaten die op ons afkomen. De bediening van alle techniek stelt hogere eisen aan de gebruiker. De complexiteit levert fabrikanten en detailhandel een toenemend aantal klantvragen op. MyHomeServices biedt hiervoor een simpele oplossing: een automatische registratie van alle belangrijke data en documenten. Dat voorkomt hopeloos zoekwerk.

Europese Service Excellence Model daagt hele organisatie uit
  • 30 maart 2016
  • Redactie

Europese Service Excellence Model daagt hele organisatie uit

Een tevreden klant is tegenwoordig niet goed genoeg meer. Dat is zeker geen nieuws. Immers, bijna alle aanbevelingen komen van enthousiaste klanten en de kans dat een enthousiaste klant terugkomt is drie tot vijf maal groter dan een ‘gewoon’ tevreden klant. Onderzoek toont dan ook aan dat organisaties met veel enthousiaste klanten het financieel stukken beter doen dan organisaties waar een voldoende goed genoeg is. Service Excellence is dus noodzakelijk. Maar wat betekent dit in de praktijk?

Binden & boeien - Agile van start met customer loyalty teams
  • 30 maart 2016
  • Redactie

Binden & boeien - Agile van start met customer loyalty teams

Netflix, Zappos, Spotify, Google; al deze succesvolle bedrijven passen de methodologie toe die ‘agile’ heet. Hun dienstverlening is volledig ingericht op het inspelen op klantbehoeften en daarmee lopen ze internationaal voorop. Deze bronnen van inspiratie bewogen onder meer ING om de manier van werken radicaal aan te passen. De bank ziet de resultaten van de eerste meting van het medewerkertevredenheidonderzoek met vertrouwen tegemoet.

Podcast #20 - Een klantgericht team bouwen
  • 16 maart 2016
  • Redactie

Podcast #20 - Een klantgericht team bouwen

Veel organisaties zijn bezig met het verbeteren van de klantbeleving door het verzamelen van feedback, de customer journey inzichtelijk maken en met data inzichtelijk te maken. Is dit wel de beste manier? De afgelopen jaren kwam Sydney Brouwer bij veel organisaties over de vloer die voorop lopen op het gebied van klantbeleving in hun specifieke markt. Stuk voor stuk gaven ze aan dat het vooral de mensen zijn die het grootste verschil maken voor de klantbeleving.

'Tijd om de customer journey te herzien'
  • 07 maart 2016
  • Redactie

'Tijd om de customer journey te herzien'

[Branded content] Aspect Software levert al meer dan vier decennia, met behulp van inmiddels meer dan 600 eigen patenten, innovatieve klantinteractie-oplossingen die de communicatie tussen organisaties en consumenten verbeteren. De manier waarop consumenten willen communiceren met bedrijven en instellingen verandert voortdurend. Volgens Joe Gagnon, vice president en general manager Cloud Solutions van Aspect, is het voor organisaties die toekomstbestendig willen zijn, noodzakelijk dat zij de ontwikkelingen herkennen en actie ondernemen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven