Artikelen   
Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'
  • 12 december 2017
  • Redactie

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'

Inmiddels erkent haast iedereen de disruptieve kracht van kunstmatige intelligentie. Alleen vragen legio bedrijven zich nog steeds af hoe ze de technologie in hun voordeel laten werken als middel voor klantenbinding. Technologieondernemer Steven Van Belleghem heeft het daar uitvoerig over in zijn nieuwste boek ‘Customers The Day After Tomorrow’. Tijd om eens bij hem te luisteren hoe de vork precies in de steel zit.

Online experience verbeteren? Start met meten
  • 12 december 2017
  • Redactie

Online experience verbeteren? Start met meten

Steeds meer organisaties zijn voor hun omzet afhankelijk van hun website en mobiele app(s). Toch monitoren zij de performance nauwelijks. En als ze het al doen, dan gebruiken ze vrijwel altijd de verkeerde cijfers, namelijk gemiddelden die niets zeggen over de ervaring van een individuele klant. De enige manier om écht tot in detail te weten wat er gebeurt, is het analyseren van logdata. AccorHotels en investeringsbank Charles Schwab laten zien dat dit eenvoudiger is dan menigeen denkt.

De connected car als symbiose tussen mens en machine
  • 12 december 2017
  • Redactie

De connected car als symbiose tussen mens en machine

De automobielindustrie vernieuwt continu. Zelfrijdende auto’s spreken het meest tot de verbeelding, maar veel bereikbaarder is de auto die ons via de cloud verbindt met de wereld om ons heen. Wat staat ons als automobilisten te wachten en hoe kunnen we daar zo veilig mogelijk mee omgaan? CustomerFirst sprak onlangs met Geert-Jan Kruijff, director Technical Product Management bij Nuance Mobility, over de toekomst van de connected car.

‘Klanten waarderen dat er écht naar ze wordt geluisterd’
  • 12 december 2017
  • Redactie

‘Klanten waarderen dat er écht naar ze wordt geluisterd’

[Branded content] Met een doordachte webcare-aanpak win je aan naamsbekendheid, efficiency en klanttevredenheid. Volgens Emel Ebecek, webcarespecialist bij Proactive Contact Support (PCS), is het hoog tijd dat organisaties hun webcare professionaliseren. Op verzoek van Nefit, uitvinder van de HR-ketel en toonaangevend aanbieder van duurzame verwarmingsoplossingen, integreerde PCS webcare in het bestaande klantcontactteam waardoor precies de juiste snaar geraakt wordt bij klanten.

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn
  • 22 november 2017
  • Redactie

BrainFirst #7 - Waarom het klantperspectief leidend moet zijn

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Roeland Dietvorst, scientific director Alpha.One.

Klantreis leidend voor modebedrijven
  • 08 november 2017
  • Redactie

Klantreis leidend voor modebedrijven

Als er één supplychain bekend staat om zijn snelle aanpassing aan een nieuwe werkelijkheid, dan is het wel die van de mode. Nog niet zo lang geleden voerden winkels twee collecties per jaar, met in het voor- en najaar nog wat aanvullingen op het gebied van ‘in between seasons’. Die tijd is voorbij. Collecties wisselen snel, winkels worden steeds vaker bevoorraad. Maar om te overleven zullen zowel de grote modemerken als de retailers de tot nu toe aanbodgestuurde keten moeten omdraaien. Een kijkje achter de schermen met supplychainspecialist Frank Huele.

Customer Delight als strategie voor winst en groei
  • 07 november 2017
  • Redactie

Customer Delight als strategie voor winst en groei

Na een voetbalwedstrijd vond een klant van Lexus zijn auto terug op betonblokken. Hij belde de Lexus-verkoper. Het toeval wilde dat er een wagen in de showroom stond met dezelfde specifieke wielen. De verkoper schroefde de wielen eraf en bracht ze naar de klant. Die reed blij naar huis. En toen? Toen vertelde hij erover, aan zijn vrouw en kinderen en aan collega’s op kantoor. Ook twitterde erover en postte een bericht op Facebook. Naar de dealer stuurde hij nog een bedankmail. Al zijn volgende wagens bestelde hij bij Lexus. Net als zijn vrouw. Deze klant had Customer Delight ervaren: het voortdurend enthousiasme dat een klant voelt voor een organisatie.

Maarten Vader (GGN): 'Maak het werk van je medewerkers zo makkelijk mogelijk'
  • 07 november 2017
  • Redactie

Maarten Vader (GGN): 'Maak het werk van je medewerkers zo makkelijk mogelijk'

De titel Contactcentermanager van het Jaar 2017 is geclaimd. Met souplesse bereikte de nieuwbakken eigenaar hiervan de groep van elf genomineerden. Vervolgens, in de halve finale, trok hij samen met vijf andere mannen een eindsprintje door de andere genomineerden - 3 heren, 2 dames - vakkundig de hielen te tonen. Maar, zoals Henny Huisman al zei: ‘Er kan er maar één de winnaar zijn’. En dat is Maarten Vader, manager van het contactcenter van incassobureau GGN.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven