Artikelen   
Pluryn maakt echt werk van power to the people
  • 03 juni 2015
  • Redactie

Pluryn maakt echt werk van power to the people

Sinds 2007 is marketing een officiële afdeling binnen de zorgorganisatie Pluryn. Daarmee is de zorgorganisatie een van de weinige die marketing in de zorg zelfs in de raad van bestuur gestalte geeft. Zaken die in het commerciële bedrijfsleven heel gewoon zijn, kent Pluryn nu ook: stakeholderonderzoek, testpanels van klanten en service-hoog-in-het-vaandel. Pluryn heeft strakke tijdspaden ingevoerd, waarbinnen de klant duidelijkheid krijgt en verder moet worden geholpen. Marketingdirector Marian Draaisma heeft hard gewerkt om ook het klantcontact maximaal gestalte te geven.

Kloppend Hart - 113Online
  • 03 juni 2015
  • Redactie

Kloppend Hart - 113Online

Dat mensen louter in de donkere maanden voor de kerst aan zelfdoding denken is een bakerpraatje. Het hele jaar rond zoeken mensen hulp bij 113Online om zelfdoding te voorkomen. Vorig jaar waren dat er 40.000. Dat is fors meer dan in 2013: 34.000. Ook het aantal mensen dat via 113Online internettherapie kreeg, of in een crisissituatie werd doorverwezen naar professionele hulp, steeg. Daarnaast vulden fors meer mensen een zelftest in om te kijken of ze hulp nodig hebben. “We willen het taboe doorbreken, zelfmoord bespreekbaar maken”, verklaart teamleider Ellen Kestens de werkzaamheden.

Klanten emotioneel raken, omdat het moet
  • 13 mei 2015
  • Redactie

Klanten emotioneel raken, omdat het moet

Organisaties die trachten inzicht in en grip te krijgen op de beleving van hun klanten, doen niet louter wat van ze wordt verwacht, maar proberen de klant ook emotioneel te raken. Gedurende de complete klantreis, en dan met name op die momenten die ertoe doen. Dergelijke organisaties hebben zogezegd de hygiënefactoren op orde, ze zijn er voor de klant als ze er moeten zijn en lossen klantproblemen in een keer op. En ze doen dus meer dan dat. Kent u ze? Ze zijn weliswaar nog dun gezaaid, maar de wil om op die manier te presteren is er wel degelijk. Dat blijkt op de komende Emotional Experience Inspirator Day. Topman Aad Veenman, deel uitmakend van de Inspirators Board, beoordeelt de ingezonden cases. We vroegen hem naar nut en noodzaak van emotionele klantbelevingen.

Wat prijswinnende hoteliers van elkaar leren
  • 22 april 2015
  • Redactie

Wat prijswinnende hoteliers van elkaar leren

Vroeger was een hotel een hotel. Nu kies je als gast voor uiteenlopende concepten. Differentiatie is het toverwoord. Daar kun je internationale prijzen mee winnen, ervaart de top van boutique hotels The Hotel en leading business hotel Swissôtel Amsterdam al jaren. Wat kunnen de twee prijswinnende hoteliers van elkaar leren? En waarmee weten deze twee serviceminnaars de hoofdstedelijke gast nog te inspireren? “Appelleren aan de ijdelheid van de mens, daar draait ons vak om.”


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven
Dé jaarlijkse (e)commerce update: Shopping Today - 24 september 2015