Artikelen   
Bugaboo biedt ‘wow-factor’ in producten én klantcontact
  • 18 april 2017
  • Redactie

Bugaboo biedt ‘wow-factor’ in producten én klantcontact

[Branded content] Wie het merk Bugaboo niet kent, heeft de afgelopen zeventien jaar onder een steen geleefd: dit oer-Hollandse merk verkocht wereldwijd inmiddels meer dan een miljoen modulaire multifunctionele kinderwagens. Het koffersysteem van Bugaboo, dat eind 2016 werd gelanceerd en dezelfde flair en mobiliteit heeft als de kinderwagens, is bezig met een niet te stuiten opmars. De groei van Bugaboo plus de wens om dichter bij de mensen te staan die hun producten gebruiken, vormen de aanleiding voor een digitale transformatie van de héle organisatie.

KLM wil klantverwachting overtreffen
  • 18 april 2017
  • Redactie

KLM wil klantverwachting overtreffen

Air France-KLM probeert zich al jaren te onderscheiden met een customer intimacy-strategie. Aan de voorkant lukt dat ook goed, denk maar aan de vele initiatieven op social media vlak. Maar aan de achterkant beschikt de luchtvaartmaatschappij nog altijd niet over een 360 klantbeeld omdat data versnipperd is over vele verschillende systemen. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat klanten via verschillende kanalen verschillende informatie krijgen. Aan die situatie komt binnenkort een eind nu het bedrijf een eigen big data platform ontwikkelt voor klantdata. Wat betekent dit voor de customer journey?

Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010
  • 18 april 2017
  • Redactie

Patiëntbeleving gooit hoge ogen in 010

Voor het Customer Excellence Event, een jaarlijks initiatief van N3Wstrategy, reisde CustomerFirst een goede maand geleden af naar de Maasstad. Bij de keuze uit vijf lokale workshops lieten we ons oog vallen op de ‘Patient experience volgens Het Oogziekenhuis Rotterdam’. Wie het gebouw aan de Schiedamse Vest 180 betreedt, merkt al snel dat ze hier oog voor detail hebben. Zoals een uitsparing in de balie die als opstapje voor kinderen kan dienen. Tip voor nieuwsgierigen die zelf een kijkje willen nemen: loop er tijdens Museumnacht eens binnen. “Afgelopen keer waren we tijdens dit evenement het op één na meest drukbezochte ‘museum’!”

Genesys maakt de klik
  • 18 april 2017
  • Redactie

Genesys maakt de klik

Het eerste kwartaal zit er op voor Genesys, sinds het softwarebedrijf eind vorig jaar officieel een verbintenis met branchegenoot Interactive Intelligence aanging. De samensmelting betekende ook mooi nieuws voor Kim de Boer, die als sales director & general manager Benelux lokaal de nieuwe organisatie mag aansturen. Hij is enthousiast over de koers van de softwarereus. “In mijn carrière heb ik meerdere overnames meegemaakt, maar deze verliep wel erg soepel.”

Disruptieve vloedgolven spotten
  • 28 maart 2017
  • Redactie

Disruptieve vloedgolven spotten

Een ervaren surfer zoekt altijd naar een geweldige golf om te ‘pakken’. Gebruikmakend van al zijn zintuigen neemt hij alle informatie tot zich; hij snapt wanneer snel reageren geboden is, maar ook wanneer het tijd wordt om het water uit te gaan. Als je weet waar je op moet letten, dan kun je op zo’n zelfde wijze tevens een trend zien aankomen, of digitale disruptie. Zulke tekenen zijn er, verzekert Christian Kromme. In zijn spoedig te verschijnen boek ‘Humanification’ blikt de Nederlandse futurist uitgebreid vooruit op wat ons zoal op technologisch vlak te wachten staat. En da’s niet niks: virtuele butlers, 4D printing, robotchefs, bezorgdrones, virtuele projecties, et cetera. Virtueel uitgerust met een wetsuit en een plank springt CustomerFirst samen met hem het diepe in. Klaar voor wat (surf)lessen?

BrainFirst #1: MRI + EEG = neuromarketing
  • 28 maart 2017
  • Redactie

BrainFirst #1: MRI + EEG = neuromarketing

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Martin de Munnik, founding partner Neurensics en auteur van ‘De koopknop’.

Salesforce: ‘Innovatie moet aansluiten op wat de klant verwacht’
  • 13 maart 2017
  • Redactie

Salesforce: ‘Innovatie moet aansluiten op wat de klant verwacht’

[Branded content] Tijdens de World Tour in de Amsterdamse RAI presenteerde Salesforce afgelopen donderdag tal van nieuwe innovaties en producten. Om beter te begrijpen tegen welke achtergrond deze lanceringen plaatsvinden, vertelt John Hernandez, COO Service Cloud bij Salesforce, op deze plek over de stand van zaken in klantcontactland en verklaart hij hoe nieuwe ontwikkelingen de toekomst van klantenservice op zijn kop gaan zetten.

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen
  • 01 maart 2017
  • Redactie

Belastingtelefoon - Burger gaat massaal bellen

Klantinteractie & -Services. Dat is de naam van de dienst waarin de Belastingtelefoon is ondergebracht, samen met de website van de Belastingdienst en webcaretechnieken als Twitter, Facebook en Instagram. Dit artikel focust op de Belastingtelefoon, waar vanaf 1 maart tot eind april bijna 1.300 seats met meer dan 2.000 informanten zijn gevuld. CustomerFirst spreekt met directeur Albert van der Meer en teamleider Guus Walravens.

Binden & Boeien - Ideeën ontfutselen
  • 01 maart 2017
  • Redactie

Binden & Boeien - Ideeën ontfutselen

Een idee kan nog zo goed zijn, zonder gedegen opvolging is een hersenkronkel waardeloos. En dat is zonde. Niet alleen van de tijd en moeite die überhaupt in een plan is gestoken, maar net zo spijtig is de gemiste kans op meer bevlogenheid in de organisatie. Laat medewerkers daarom geregeld hun ideeën spuien, predikt Pridea. “Ideeën moeten niet door het topmanagement over de schutting worden gegooid. Dat werkt niet, dan sla je medewerkers murw.”


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven