Sterke klantrelatie en solide resultaten De Volksbank

Sterke klantrelatie en solide resultaten De Volksbank
  • 9 februari 2024
  • Kel Koenen

Tijdens de presentatie van de jaarcijfers van De Volksbank, moedermaatschappij van onder meer ASN Bank, SNS Bank en Regiobank, werd bij de sterke klantrelatie van de groep en de stabiele NPS.

Focus van de bank blijft op de implementatie van de gekozen strategie in een dynamische en onzekere marktomgeving. De Volksbank heeft een sterke relatie met de klanten van de verschillende merken. In 2023 steeg het aantal actieve multi-klanten naar 1,164 miljoen, tegen 1,087 miljoen eind 2022. Zowel de klantgewogen Net Promoter Score (-1) als de Klantrelatiescore (53) waren over 2023 stabiel.

‘In 2023 hebben we onze strategie voor de periode 2021-2025 verder uitgevoerd in een dynamische en onzekere marktomgeving. De klantrelaties van onze merken bleven sterk, zoals blijkt uit een verdere toename van het aantal actieve multi-klanten’, licht Martijn Gribnau, voorzitter van het Executive Committee van de Volksbank, toe. ‘In mei 2023 stonden ASN Bank, RegioBank en SNS voor het tweede jaar op rij op 1, 2 en 3 in het onderzoek naar de 'klantvriendelijkste bank' van Nederland. Ik ben er trots op dat de Volksbank onlangs is opgenomen in de 2024 Top rated ESG companies lijst van Sustainalytics, gebaseerd op haar 2023 ESG risk rating score. We hebben solide bedrijfsresultaten en uitstekende financiële resultaten behaald. Ik wil onze klanten bedanken voor hun vertrouwen in onze bank en onze medewerkers voor hun betrokkenheid en bijdrage aan de resultaten.’

Lees ook: Volksbank boekt vooruitgang in klantrelatie

comments powered by Disqus