Samenwerking Teams en Freshworks boost productiviteit

Samenwerking Teams en Freshworks boost productiviteit
  • 6 oktober 2023
  • Kel Koenen

Freshworks signaleert dat in de afgelopen drie jaar het gebruik van Microsoft Teams onder haar klanten met gemiddeld 42% is toegenomen. Deze toename resulteerde in een verhoogde productiviteit voor meer dan 250.000 gebruikers.

De Virtual Agent, aangedreven door generatieve AI binnen Freshservice biedt in combinatie met Microsoft Teams’ ServiceBot een 24/7 ondersteuning voor medewerkers. Dit initiatief faciliteert niet alleen hun behoeften op een efficiënte wijze binnen Microsoft Teams, maar bevordert ook de routing van tickets naar de relevante afdelingen.

Onderzoek van Forrester toont aan dat een middelgroot bedrijf bijna twee miljoen euro kan besparen over een periode van drie jaar door de productiviteit van gebruikers met de Freshservice Virtual Agent te verbeteren. De koppeling van Freshservice met Microsoft Teams versterkt de gebruikersproductiviteit door in te zetten op AI-gestuurde virtuele customer service-agents. Deze combinatie verscherpt de samenwerking tijdens cruciale incidenten en optimaliseert de werknemerservaring door snellere oplostijden te faciliteren.

De samensmelting van Microsoft Teams met Freshworks levert een aantal voordelen op, waaronder geautomatiseerde conversatieondersteuning die zorgt voor een versnelde probleemoplossing en verbetering van de werknemerservaring buiten de conventionele kantoortijden om. Bedrijven als A&E Networks en Haynes International hebben een verbetering in hun servicemanagement voor medewerkers waargenomen door de integratie van Microsoft Teams met Freshservice.

Haynes International verhoogde bijvoorbeeld de productiviteit van zakelijke gebruikers met 50% sinds de integratie. ‘De integratie van Freshworks en Microsoft Teams helpt ons om een positieve, moderne werknemerservaring te bieden via één platform’, vertelt Lyle Snyder, Senior Support Analyst bij Haynes International. ‘We hebben indrukwekkende productiviteitsverhogingen waargenomen en anticiperen dat beide apps zich blijven aanpassen aan onze veranderende zakelijke en werknemersbehoeften.’

De samenwerking tussen Freshworks en Microsoft is illustratief voor de toewijding om klanten robuuste en gebruiksvriendelijke tools te bieden die essentieel zijn om te floreren in een snel veranderende werkomgeving.

Voor professionals op het gebied van klantcontact benadrukt deze ontwikkeling de cruciale rol van AI in het efficiënt en effectief stroomlijnen van werknemerservaringen en klantenservicefuncties, terwijl ook de onderlinge samenwerking tussen diverse operationele teams wordt versterkt.

comments powered by Disqus