Topic: Customer Experience
De experience van een nieuwe (tweedehands) auto
  • 18 juni 2015
  • Gastauteur

De experience van een nieuwe (tweedehands) auto

Onlangs hebben wij een nieuwe auto aangeschaft. Na wat alternatieven onderzocht te hebben kwamen we uiteindelijk uit bij een Volvo C30. Bij de Opel-garage Stam in Utrecht stond het juiste exemplaar. Mijn vrouw en ik werden heel vriendelijk door Kevin ontvangen. Hij liet de auto zien, waarna we een proefrit maakten (keurig online geregeld, auto stond klaar prima). Wat opviel was het jeugdige enthousiasme van Kevin. Hij deed erg zijn best en uiteindelijk hadden we een deal.

Win-win
  • 01 juni 2015
  • Frank Rademakers

Win-win

Soms is het goed om even niks te doen en afstand te nemen van service levels, KPI’s en klanttevredenheid. Pasen is zo’n moment om er even lekker op uit te trekken met de caravan, met mensen die je dierbaar zijn. En als we dan even weggaan ben ik graag bij onze oosterburen. Vanwege de natuur, maar ook omdat Service daar nog steeds met een hoofdletter wordt geschreven. Letterlijk, maar óók figuurlijk. Ik zit dus op een campingstoel als mijn telefoon ‘ping’ zegt. Een sms’je van mijn hoofdredacteur: ‘……..of ik de deadline van mijn column in de gaten houd”. Oeps, dat is al over 3 dagen!

Continu Klantleren
  • 26 mei 2015
  • Berry Veldhoen en Stephan van Slooten

Continu Klantleren

Paasdagen en lezen: ze gaan prima samen. Deze keer was ‘The Customer Culture Imperative’ (van L. R. Brown en Chr. L. Brown, 2013) aan de beurt. Het boek bevat veel interessante, vooral Australische voorbeelden van grote telecom-, vervoer- en bankorganisaties die middels jarenlange programma’s een klantgerichte, customer centric cultuur aan het bouwen zijn. ‘Bouwen’ omdat maar weinig organisaties als klantgericht ‘geboren zijn’.

Klanten emotioneel raken, omdat het moet
  • 13 mei 2015
  • Redactie

Klanten emotioneel raken, omdat het moet

Organisaties die trachten inzicht in en grip te krijgen op de beleving van hun klanten, doen niet louter wat van ze wordt verwacht, maar proberen de klant ook emotioneel te raken. Gedurende de complete klantreis, en dan met name op die momenten die ertoe doen. Dergelijke organisaties hebben zogezegd de hygiënefactoren op orde, ze zijn er voor de klant als ze er moeten zijn en lossen klantproblemen in een keer op. En ze doen dus meer dan dat. Kent u ze? Ze zijn weliswaar nog dun gezaaid, maar de wil om op die manier te presteren is er wel degelijk. Dat blijkt op de komende Emotional Experience Inspirator Day. Topman Aad Veenman, deel uitmakend van de Inspirators Board, beoordeelt de ingezonden cases. We vroegen hem naar nut en noodzaak van emotionele klantbelevingen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven