Topic: Social
‘Klantenreviews kun je beïnvloeden’
  • 18 november 2015
  • Redactie

‘Klantenreviews kun je beïnvloeden’

Reviews kopen gaat niet, maar beïnvloeden gaat wél. Dat is de overtuiging van Ron Pelgrim, directeur hotel en restaurant De Arendshoeve. Hij spreekt binnenkort tijdens het Social Service Congres. De truc? Mensen persoonlijke aandacht geven, ze vleien. ‘Daarmee behaal je betere reviews, dus meer bezoekers en meer inkomsten’, verzekert hij. Met name kleinere boutique hotels en de 5-sterren plus hotels hebben dit in de vingers.

Hoe lollig kun je zijn op social media?
  • 06 oktober 2015
  • Redactie

Hoe lollig kun je zijn op social media?

‘Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.’ ‘Die eenwording van Europa? Daaraan zitten nog heel wat haken en kruisen.’ ‘In het begin was het ook bij ons rozengeur en maneschijn, maar ook bij ons brak die zekere periode aan dat er dat er gekibbeld werd, frustraties werden uitgesproken en dat er flink geruzied werd. Waarom vrouwen dat doen, weet niemand.’ Goede humor verrast, op een aangename manier. Kan dat ook op Twitter en Facebook?

Een leesbare stem op social media
  • 09 september 2015
  • Susanna Nevalainen

Een leesbare stem op social media

C’est le ton qui fait la musique. Oftewel, het is niet wát je zegt maar hóé je het zegt. Aanmoedigingen en overtuigingen als ‘dial with a smile’ en ‘een glimlach kun je horen’ zijn in de contactcenterpraktijk en in trainingen zeer bekend. Net als een gespreksstructuur werden ze geleerd en getoetst bij nieuwe teams. In theorie was het allemaal duidelijk: iedereen zou bellen met een glimlach, want dan klink je beter en creëer je een beter contact met de klant. Zo heb ik althans jaren gewerkt en heb ik ook vele klantcontactprofessionals zien en vooral hóren werken.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven