Topic: Strategie
Dat vind ik niet kunnen
  • 11 november 2016
  • Paul Iske

Dat vind ik niet kunnen

Yield management - ook wel revenue management genoemd - koppelt op een dynamische manier prijs en aanbod aan elkaar. Is er op een bepaald moment meer (verwachte) vraag, dan stijgen de prijzen. Op zich is dit een natuurlijk verschijnsel binnen een markteconomie. Voor de aanbieder zitten er veel voordelen aan deze aanpak: door middel van business intelligence kan men de inzet van resources en de winst optimaliseren. Echter, hoe zit het met het perspectief van de klant?

Klantgericht werken doe je zo
  • 28 oktober 2016
  • Gastauteur

Klantgericht werken doe je zo

Hoe werk je klantgericht? Je weet welk doel de klant wil bereiken en maakt het hem makkelijk dat te bereiken. Of dat een verlenging van een rijbewijs is, een aankoop of een afspraak met de huisarts. De branche waarin je zit maakt voor klantgericht werken minder uit dan je denkt. Wat wél uitmaakt, is de wisselwerking tussen het jezelf en de klant makkelijk maken. Die is er als het voor alle medewerkers van een organisatie een makkie is om klanten te helpen bij het bereiken van hun doel. In zo'n organisatie is de klant voor iedereen het vertrekpunt van alles wat er gebeurt.

Nederlandse Loterij gokt op online gamingplatform
  • 05 oktober 2016
  • Redactie

Nederlandse Loterij gokt op online gamingplatform

Begin december vorig jaar stemde de Autoriteit Consument & Markt (ACM), na diepgaand onderzoek, officieel in met de fusie tussen kansspelbedrijven Staatsloterij en De Lotto. Achter de schermen is de voorbije periode hard gewerkt aan de realisatie van de nieuwe organisatie. Contactcenters, klantprocessen, tools; alles moet worden samengevoegd. Hoewel die klus nog volop loopt, luistert het bedrijf sinds deze zomer al wel naar de naam Nederlandse Loterij. Met een troefkaart achter de hand kunnen de andere spelers in de (online) loterijmarkt zich alvast schrap zetten, want deze ‘dame’ speelt voor het winnende lot.

De Customer  Engagement troonrede
  • 05 oktober 2016
  • Redactie

De Customer Engagement troonrede

Ook dit jaar is op Prinsjesdag de troonrede uitgesproken door ons staatshoofd in de Ridderzaal. Veel van de daar gepresenteerde plannen zijn financieel van aard en hebben vooral te maken met wet- en regelgeving om de economische groei te stimuleren. Maar er zijn zoveel meer factoren die de BV Nederland draaiende houden. Een belangrijke factor daarin is de relatie tussen klant en bedrijf. Hoog tijd dus om ook een Customer Engagement troonrede het licht te laten zien.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven