Salesforce zinspeelt op 'Internet of Customers'

Salesforce zinspeelt op 'Internet of Customers'
  • 17 september 2015
  • Redactie

De Salesforce IoT Cloud is in aantocht. Dat onthulde de softwareleverancier tijdens Dreamforce 2015, dat momenteel in San Francisco plaatsheeft. Proactief één-op-één klantcontact is één van de innovaties.

Met de nieuwe oplossing kunnen bedrijven Internet of Things gegevens verbinden met andere klantinformatie. Hierdoor krijgen deze data meer context en kan er direct actie op worden ondernomen. Salesforce Thunder, een ondersteunend platform dat real-time data in kaart brengt, kan volgens de ontwikkelaar als het ware ‘luisteren’ naar alle verbonden apparaten en zo miljarden gebeurtenissen en handelingen per dag registreren. ‘Salesforce verandert het Internet of Things (IoT) in het Internet of Customers,’ stelt ceo Marc Benioff. ‘De nieuwe IoT Cloud stelt bedrijven in staat om real-time, proactieve één-op-één acties uit te voeren op het gebied van service, sales en marketing. Bedrijven worden zo nog relevanter voor de klant.’

Intelligent
Volgens Salesforce zijn dit de drie voornaamste innovaties van IoT Cloud:
* Verzamelt niet alleen data vanuit websites en social media, maar ook vanuit smartphones, wearables, windmolens, fabrieksturbines en andere apparaten. Gevolg is een completer klantbeeld.
* Via intuïtieve, point and click tools kunnen gebruikers vaste regels instellen, die bij een bepaalde gebeurtenis automatisch een specifieke actie binnen Salesforce in gang zetten. Zo kan een winkelier bijvoorbeeld tijdens de uitverkoop via beacons direct aanbiedingen versturen aan klanten in de winkel op basis van lopende loyaliteitsprogramma’s of het aantal producten in voorraad.
* Proactief één-op-één klantcontact dankzij het koppelen van oplossingen. Een thermostaatleverancier kan klanten bijvoorbeeld proactief adviseren hoe ze binnen hun vooraf ingestelde budget hun thermostaat slim kunnen gebruiken, aan de hand van data afkomstig van weersvoorspellingen, sensoren en temperatuurinstellingen.

SalesforceIQ
Tijdens Dreamforce introduceerde de softwareleverancier tevens twee versies van SalesforceIQ: één voor het mkb en een oplossing voor integratie met de Sales Cloud. Deze nieuwe producten ‘helpen organisaties om data slim in te zetten’.
 

comments powered by Disqus