TikTok en HubSpot maken volgers trouwe klanten

TikTok en HubSpot maken volgers trouwe klanten
  • 11 januari 2024
  • Kel Koenen

HubSpot en TikTok werken samen om het makkelijker te maken nieuwe klanten te werven uit online community’s. Daarvoor is een nieuwe integratie ontworpen waarbij leads direct worden vastgelegd in het crm-systeem.

De samenwerking tussen de twee techreuzen komt op een moment waarin een toenemend aantal klanten merken en producten ontdekt via sociale media en waarin met name midden- en kleinbedrijven zoeken naar nieuwe methoden om leads te genereren in een steeds competitievere markt. Opvallend is dat twee van de drie mkb'ers dagelijks TikTok gebruiken voor dit doel.

Dankzij deze samenwerking en de automatisering van leadregistratie door een specifieke HubSpot-integratie, kunnen mkb-bedrijven meer waarde halen uit op communities gebaseerde klantenwerving. Mark Barry, managing director EMEA bij HubSpot, benadrukt de unieke mogelijkheden van deze integratie. 'TikTok heeft een enorm betrokken publiek en dat biedt fantastische kansen voor onze Nederlandse klanten. Deze integratie combineert het ontdekkingspotentieel van TikTok met het krachtige klantenplatform van HubSpot, om bedrijven te helpen hun publiek succesvol om te zetten in klanten.'

Lorry Destainville, head of product partnerships bij TikTok, voegt eraan toe: 'TikTok stelt merken in staat om nieuwe doelgroepen en gemeenschappen te bereiken waarmee ze voorheen niet verbonden waren. We zijn enthousiast over de samenwerking met HubSpot, die adverteerders helpt de betrokken TikTok-gemeenschap te bereiken en om te zetten in waardevolle leads.'

comments powered by Disqus