Reddingsboei voor 1200 banen The Contact Company

Reddingsboei voor 1200 banen The Contact Company
  • 8 februari 2024
  • Kel Koenen

Het Engelse The Contact Company (TCC) uit Liverpool heeft met één deal de banen van 1200 contactcentermedewerkers veiliggesteld.

TCC stond op het punt om surseance van betaling aan te vragen en curatoren aan te stellen. Asif Hamid richtte het bedrijf in 2006 op met slechts 15 medewerkers. Op een gegeven moment groeide dit uit tot 1500 mensen toen het bedrijf contracten afsloot met diverse blue chip-bedrijven. In maart 2022 werd TCC getroffen door een serieuze cyberaanval, wat een enorme tegenslag bleek voor de business.

Het bedrijf is nu verkocht aan het Londense CX Outsourcer Sensée voor een onbekend bedrag. Tot nu toe had Sensée ongeveer 800 mensen in dienst. Oprichter Hamid blijft bij TCC en de onderneming blijft onder zijn huidige naam handelen. ‘Dit is fantastisch nieuws voor TCC, klanten en ons toegewijde team. Sensée heeft een reputatie verdiend als de voornaamste CX-outsourcer in het Verenigd Koninkrijk met een technologieplatform dat het beste talent verbindt met de beste merken. We zijn trots om ons bij de Sensée-familie aan te sluiten en kijken uit naar een spannende toekomst samen.’

‘Deze overname stelt Sensée in staat om opwindende nieuwe voordelen te bieden aan TCC en zijn klanten’, vertelt Steve Mosser van Sensée. ‘Met onze schaalbaarheid en productiviteit verbeteren we klantbelevingen en leveren nog meer waarde. Op onze beurt kan Sensée profiteren van de uitgebreide ervaring van TCC in detailhandel, publieke sector en expertise in het runnen van efficiënte kantoorservices.’

comments powered by Disqus