Editie 05 - 2017
Gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. Met die wetenschap kun je een matig presterend bedrijf met slechte klantbeoordelingen omtoveren tot een florerende organisatie, bewijst hotelmanager Monica Hilm. Ze nam zowel het gebouw als de bedrijfscultuur van het Parkhotel in Praag stevig onder handen, wat leidde tot tevreden personeel én tevreden klanten.
De zogeheten Happyscan van Klant Contact Services is een andere manier om het geluk van je medewerkers te stimuleren en te meten. In het contactcenter van de klantcontactspecialist steeg het geluk in een jaar tijd gemiddeld met zeven procent. In het nieuwste nummer van CustomerFirst mogen daarnaast ook de winnaars van de CustomerFirst Awards niet ontbreken. Ze staan allemaal nog een keer vol in de servicespotlights. En naast de vertrouwde columns en rubrieken is er onder meer aandacht voor digitale transformatie en gaan we op bezoek bij het contactcenter, pardon: de afdeling Customer Interaction, van energiebedrijf NLE.