Opinie   
Hybride B2B-verkoop: hoe zorg je voor een gouden combinatie tussen field sales en webshop
  • 11 September 2021
  • Gastauteur

Hybride B2B-verkoop: hoe zorg je voor een gouden combinatie tussen field sales en webshop

Een veelgehoord argument bij B2B-verkoop is dat klanten nog niet toe zijn aan het kopen via een online shop. De producten zijn te complex en het persoonlijke contact met een bekende verkoopmedewerker is essentieel voor het behoud van loyale klanten. Toch blijkt uit onderzoek van Sana Commerce onder 500 B2B-klanten dat 72 procent vanwege het gemak online zou kopen, signaleert Tim van Hattem, VP enterprise Sana Commerce.

Er is werk aan de winkel: Update je omnichannel winkelervaring
  • 27 July 2021
  • Gastauteur

Er is werk aan de winkel: Update je omnichannel winkelervaring

Online winkelen was al een trend voor de coronacrisis. Door de lockdowns is deze alleen in een versnelling geraakt. Consumenten waren genoodzaakt om digitaal te shoppen. En dat hebben we dan ook gezamenlijk intensief gedaan! Nog nooit steeg de omzet (40%) van webwinkels zo hard als tijdens de coronaperiode, meldt het Centraal Bureau van de Statistiek. Met name voor multichannel retailers, die zowel fysiek als online verkochten, schrijft Will Dongleur van Selligent.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven