Opinie   
CX in 2022: Maak dit het jaar van veerkracht en groei
  • 12 January 2022
  • Gastauteur

CX in 2022: Maak dit het jaar van veerkracht en groei

Of het nu om merken of consumenten gaat, iedereen heeft de afgelopen twee jaar een reis doorgemaakt. In 2020 werden bedrijven gedwongen om praktisch van de ene op de andere dag te anders te gaan werken, omdat marktkrachten de gevestigde normen en bedrijfsmodellen overhoop haalden. Het afgelopen jaar hebben we onze hervonden flexibiliteit omarmd, zijn we meegegaan in de golf van lockdowns en heropening, en de daaruit voortvloeiende veranderingen in het consumentengedrag. Maar wat heeft dit nieuwe jaar in petto?

Gedeelde normen en waarden versterken de band met de klant
  • 16 December 2021
  • Gastauteur

Gedeelde normen en waarden versterken de band met de klant

Je zou denken dat ruim anderhalf jaar van beperkte toegang tot fysieke winkels en vertragingen in de supply chain leidt tot een kloof tussen consumenten en bedrijven. Maar ondanks alle door de pandemie veroorzaakte turbulentie, lijkt het erop dat consumenten meer dan ooit geneigd zijn om meer persoonlijke interacties met hun favoriete merken aan te gaan, schrijft Raymond Hüner, general manager Benelux & Nordics bij Freshworks.

Zeg werkgever, u bent toch zeker Sinterklaas niet?!
  • 03 December 2021
  • Gastauteur

Zeg werkgever, u bent toch zeker Sinterklaas niet?!

Tja, werkgever, u heeft t maar lastig; onder alsmaar lastiger wordende omstandigheden niet alleen je personeel aan het werk houden, omgaan met (ziekte)uitval maar ze ook tevreden houden én tegelijk nog nieuwe mensen werven met veel spanning op de arbeidsmarkt. Dat vraagt om ferme maatregelen. Regelmatig bekruipt u het gevoel, dat medewerkers en kandidaat-medewerkers denken dat u Sinterklaas bent. Maar daar is er maar één van, nietwaar? Die uit Spanje… Hoe houdt ú zich staande in deze zwaar beconcurreerde markt-voor-handjes-en-hoofdjes?

Bestemmingslocaties zijn hot in het Wilde Westen van elektrisch rijden
  • 02 December 2021
  • Gastauteur

Bestemmingslocaties zijn hot in het Wilde Westen van elektrisch rijden

De opmars van openbare elektrische laadpunten liep de afgelopen jaren langs wegen die de tankstations grotendeels al verkenden. De afgelopen tijd kwamen daar werkbestemmingen en uiteraard ook privé laadpunten bij. Volgens Cecilia Routledge, Global Head of E-Mobility bij CTEK staat de branche voor een volgende ontwikkeling: elektrisch laden zal méér en méér op bestemmingslocaties mogelijk worden.

Waarom de autobranche werk moet maken van de customer experience
  • 01 December 2021
  • Gastauteur

Waarom de autobranche werk moet maken van de customer experience

Vroeger was de aanschaf van een auto een lineair proces: bezoek aan de dealer, een proefrit en vervolgens de definitieve beslissing. Er zijn echter twee kinken in de kabel gekomen. Ten eerste is een hele generatie opgegroeid met smartphones. Deze groep neemt alleen genoegen met een naadloze ervaring. Ten tweede heeft de pandemie dit verwachtingspatroon nu ook laten overslaan naar de meerderheid van de consumenten, toen dealers hun zaak sloten en fysieke verkoopkanalen verdwenen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven