Opinie   
Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis
  • 15 februari 2019
  • Remko Amesz

Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis

‘Je moet echt eens meegaan naar het Albert Schweitzer ziekenhuis’, zeiden collega’s tegen me, ‘Het is echt onwijs cool hoe ze daar bezig zijn met gastvrijheid.’ Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Tijdens het gesprek dat ik had met Sasja van Bommel (poliklinisch apotheker) raakte ik diep onder de indruk van de wijze waarop ze bezig zijn met gastvrijheid. Dit zou je verwachten bij een attractiepark als de Efteling, maar het kan dus ook bij een ziekenhuis.

Niet meer van nu
  • 13 februari 2019
  • Nienke Bloem

Niet meer van nu

Als ik de grote parkeergarage van een bank inrijd, zie ik vier lege parkeerplaatsen naast de entree met daarop groot het bord ‘gereserveerd voor de directie’. Ik rijd door. Nog een rondje, nog een rondje. Geen leeg plekje voor mij in deze parkeergarage. Toch heb ik bij het maken van de afspraak mijn kenteken door moeten geven en zou er een parkeerplaats voor mij geboekt zijn. Helaas pindakaas. De klok tikt en over vijf minuten heb ik een afspraak.

Leiderschap in verbinding met klanten
  • 08 februari 2019
  • Gastauteur

Leiderschap in verbinding met klanten

De toenemende digitalisering, de enorme groei in het aantal sociale netwerken en de verwachtingen van klanten vereisen een ander soort leiderschap. Het in verbinding blijven met klanten en medewerkers is de grootste uitdaging van het hedendaags management. Het in verbinding blijven met de omgeving vraagt om een netwerkstructuur. De nieuwe wereld is ook complexer geworden. De vraag is: hoe ga je als leider met deze complexiteit om? Deze en andere vraagstukken kwamen aan de orde tijdens het eerste blok van de leergang 'Digitale transformatie van klantgerichte organisaties' van het Institute for Service Leadership.

5 tips voor die ultieme CX
  • 04 februari 2019
  • Gastauteur

5 tips voor die ultieme CX

Met het stijgen van online bestedingen staat Nederland in de top 5 van Europa. Nu de economie weer is aangetrokken, groeit ook het aanbod. De consument heeft tal van mogelijkheden; iedereen strijdt dan ook om de gunst van de consument. Behalve op prijs en kwaliteit kun je je onderscheiden op customer experience. Hoe je te onderscheiden? Geef aandacht aan alle touchpoints in de customer journey, de consument bepaald namelijk waar, wanneer en hoe hij contact legt.

De nieuwsbrief: personaliseren om te presteren
  • 18 januari 2019
  • Gastauteur

De nieuwsbrief: personaliseren om te presteren

Contact maken met potentiële en bestaande klanten, websitetraffic genereren en nieuws delen. Wat kunnen bedrijven doen om klanten op een slimme manier aan zich te binden en nieuwsbrieven relevant te maken voor iedere klant? Het komt ons immers allemaal bekend voor dat een nieuwsbrief direct in de prullenmand belandt, wanneer we net nieuwe sportschoenen hebben gekocht en naderhand nog een e-mail ontvangen met hetzelfde paar.

De juiste klantcollega vinden
  • 14 januari 2019
  • Sydney Brouwer

De juiste klantcollega vinden

Het verbeteren van klantbeleving en klantgerichtheid staat (gelukkig) bij veel organisaties hoop op de agenda. Cruciaal hiervoor zijn de juiste mensen. Collega’s die de kennis en vaardigheden hebben om jouw organisatie verder te helpen. Collega’s die het leuk vinden om een stap extra te zetten voor de klant. Collega’s die anderen inspireren om de klant meer centraal te stellen. Deze mensen noemen wij 'Klantcollega’s'. Maar de juiste mensen vinden is moeilijk in de huidige kandidatenmarkt. Drie tips!

Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten
  • 04 januari 2019
  • Gastauteur

Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten

Een 'vakgebied' waar ik me de laatste jaren enthousiast mee bezig hou, is hobby-kokkerellen. Daarbij is het is niet enkel van belang om de beste of nieuwe ingrediënten toe te voegen, maar ook om de basis goed op orde te hebben en houden. Een goed stuk vlees of vis krijg je met slecht materiaal en een hoop ingrediënten immers niet goed bereid. Zorg dus dat de basis staat voordat je gaat sleutelen aan de ingrediënten.

Tien jaar geleden...
  • 28 december 2018
  • Lotte Willemsen

Tien jaar geleden...

Tien jaar geleden was alles anders… Als ik het nieuws wilde lezen, nam ik een abonnement op een krant. Ik betaalde € 100 en kreeg daar een dagelijkse portie actualiteiten voor terug. Vijf jaar later kon ik het nieuws online lezen. Ik gaf een nieuwssite mijn aandacht en kreeg daar een dagelijkse portie actualiteiten voor terug. Weliswaar verstopt tussen de banners, maar elk uur geupdate en gratis bovendien. Wil ik anno 2018 het nieuws lezen, dan hoef ik niets te doen. Ik krijg het aangeboden van social mediaplatformen waarop ik mij toch al bevind. Ik geef de platformen mijn data en krijg daar een dagelijkse portie alternatieve feiten voor terug.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven