Opinie   
Abonnementje
  • 21 juni 2022
  • Anders Jansen

Abonnementje

Hoeveel heb jij er? In ieder geval meer dan je denkt, die stelling durf ik aan. Ik heb er sinds enkele maanden nog eentje aan mijn lijst toegevoegd: Bloomon. Elke twee weken een bos bloemen, thuisbezorgd met een smile, communicatie tussendoor op Coolblue-niveau en bovenal een bos vol met bloemen die me twee weken lang met de kop omhoog stralend aankijken. Yep, ik ben fan. En ook yep: ik weet (gesteund door recent onderzoek van Simon Kucher) dat ik 124% meer betaal voor dezelfde bos via Bloomon dan ik zou betalen voor een soortgelijke bos op de markt. Waarom dan?

Hartstikke heugelijk!
  • 14 juni 2022
  • Niels Berndsen

Hartstikke heugelijk!

Zoals eerder beschreven werk ik inmiddels voor Make-A-Wish International, een goed doel dat de liefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte vervult. Dat werk heeft veel raakvlakken met CX, zoals onze Wish Journey. Deze strak ontworpen reis vormt de basis van ons mooie werk en is 1-op-1 vergelijkbaar met klantreizen. Het bevat één onderdeel wat ik er graag uitlicht omdat ik uit mijn eerdere werk weet dat het er bij heel veel bedrijven aan ontbreekt: verheugen. Wat? Uitleg en tips!

Tijd---loos
  • 17 mei 2022
  • Anders Jansen

Tijd---loos

Snel nog even een hypotheek regelen. Voordat de rente straks echt weer op het oude niveau is en verdubbelt (oeps: te laat….). Eerst zelf een online check gedaan bij de bank, lijkt allemaal goed te komen. Nu nog ‘even’ alles officieel regelen en organiseren. Mailtje van de bank met wat ze nodig hebben om het rond te maken. Als eigen ondernemer mag ik meer dan 40 documenten overleggen. Graag snel aanleveren, anders kan de bank ook geen snelheid maken, aldus de adviseur.

Kama-jaja-jippie-jippie-jeey
  • 14 april 2022
  • Anders Jansen

Kama-jaja-jippie-jippie-jeey

Een vreugdekreet, in tijden van veel te weinig vreugde en vrede. Tegenstrijdigheid alom in het hier en nu, de oorlog relativeert alles. De gevolgen hier staan in schril contrast met de opofferingen daar. Gelukkig genoeg journalisten om ons te informeren en te laten relativeren. Als columnist pak ik de pen op om het een en ander te relativeren. Vanuit ons vak. Gaat de hand op de knip? Zien we andere focus in communicatie van bedrijven? Verandert het koop- en kiesgedrag van consumenten?

Chatbots met een attitude?
  • 8 april 2022
  • Gastauteur

Chatbots met een attitude?

Als je het de consument vraagt zullen ze negen van de tien keer zeggen liever met een live medewerker in contact te komen dan met een chatbot. Waarom? Een live medewerker kan op een persoonlijke, menselijke manier een vraag beantwoorden. In de praktijk zien we dat vragen lang niet altijd snel en persoonlijk afgehandeld kunnen worden door live medewerkers, hetzij door hoge druk op de klantenservice of door interactie met een chagrijnige medewerker.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven