Opinie   
Durf jij ánders te springen?
  • 12 november 2018
  • Frans Reichardt

Durf jij ánders te springen?

Het is 1968, een bloedhete zomerdag in Mexico-Stad. Tijdens de Olympische Spelen verbaast een Amerikaanse hoogspringer de wereld met een geheel nieuwe techniek. Waar andere hoogspringers al jaren gewend zijn een rechte aanloop te nemen en voorover te springen, doet Dick Fosbury het anders: hij neemt een gebogen aanloop en springt áchterwaarts over de lat. Deze techniek gaat de geschiedenis in als de 'Fosbury Flop’. Een flop is het niet, want Fosbury wint er een gouden medaille mee en verbetert het wereldrecord. Bovendien wijst hij hoogspringers over de hele wereld een nieuwe weg naar betere resultaten.

Zonder technologie geen menselijke interacties
  • 26 oktober 2018
  • Gastauteur

Zonder technologie geen menselijke interacties

Een kaart van Frankrijk als uitgangspunt van een presentatie. Niet een vaak voorkomende tactiek, maar een prima middel om de toekomst van customer experience te illustreren. Want hoewel zo’n kaart ons vroeger hielp om te navigeren, ging dit niet altijd van een leien dakje. Waarom? Je kon niet zien waar je je op dat moment op de kaart bevond. Tegenwoordig wordt dit ons een stuk makkelijk gemaakt dankzij navigatiesystemen. De customer experience heeft een soortgelijke evolutie meegemaakt.

Leiderschap in de digitale economie
  • 05 oktober 2018
  • Gastauteur

Leiderschap in de digitale economie

Alle ontwikkelingen op technologisch gebied dwingen organisaties na te denken over hoe zij hun producten en diensten aan willen bieden. Dat klanten steeds meer producten en diensten afnemen via internet en steeds meer communiceren via het digitale kanaal, dwingt organisaties na te denken over het transformeren van hun organisatie naar een meer digitale omgeving. Het gereed maken van producten en processen is één, maar is ook het management van organisaties klaar voor deze digitale transformatie? Recent onderzoek van Wipro Digital onder 400 Amerikaanse ondernemingen laat zien dat dit nog lang niet het geval is.

De kunst van het sorry zeggen
  • 19 september 2018
  • Niels Berndsen

De kunst van het sorry zeggen

Niet al te lang geleden heb ik een fors deel van ons huis onder water gezet. Ik was vergeten de kraan uit te zetten van de tuinslang. De aansluiting zit in het kantoor van mijn vrouw, waar gedurende de nacht de druk te hoog werd en onbedoeld een zwembad ontstond. Tijdens het opruimen heb ik diverse malen zeer nederig alleen maar sorry gezegd tegen mijn echtgenote. Ik schaam me diep. Kortom, een mooie aanleiding voor een column over klantbeleving: hoe zeg je sorry?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven