Consument besteedt meer om verzendkosten te besparen

Consument besteedt meer om verzendkosten te besparen
  • 21 december 2022
  • Ryan Baij

Uit onderzoek blijkt dat 79% van de consumenten één of meer producten aan hun winkelmandje toevoegt om het minimum voor gratis verzending te bereiken. Ook verwacht 80% van de consumenten dat de verzendkosten gratis zijn bij een aankoopbedrag van boven de 20 euro.

Het onderzoek naar online consumentengedrag is uitgevoerd door Huboo, een fulfilment provider.

Ook werden de retouren onderzocht. Daaruit blijkt dat 63% van de consumenten zelden online gekochte producten retourneert. Slechts 7% heeft dat nog nooit gedaan. Bij zowel internationale als nationale aankopen is voor Nederlandse consumenten kleding (59%) het meest gekochte product, gevolgd door huishoudelijke artikelen (28%), elektronica (21%) en cosmetica (19%). Producten die het minst vaak online worden gekocht zijn alcohol en boeken. 

'De afgelopen jaren is de manier waarop we consumeren en winkelen volledig veranderd dankzij e-commerce. Dit onderzoek toont aan dat consumenten zeer bewust zijn van waar en hoe ze online shoppen, en welke e-commercetrends belangrijk zijn voor bedrijven met een webwinkel. Bedrijven moeten tegenwoordig continue alert zijn voor trends, veranderingen in de markt en zich daarop aanpassen,' aldus Roeland van Duifhuizen, Country Manager Nederland bij Huboo.

comments powered by Disqus