CustomerFirst 03-2024
De Customer Contact Management Association (CCMA) staat aan de vooravond van een nieuw tijdperk: Sandra van Maarseveen neemt na vier jaar afscheid als voorzitter. Onder haar hoede transformeerde de beroepsvereniging naar een bloeiende community en opvolger Bart van de Sande staat klaar om de lijn voort te zetten.
Maar het aprilnummer van CustomerFirst duikt - zoals gebruikelijk - nog veel dieper in de wereld van klantcontact. Jeroen Donkers van de Appo Groep onthult een blik achter de schermen bij de online apotheek. Belangrijk is hun unieke benadering van klantenservice en toepassing van technologie om de klantreis te optimaliseren. 'Aan het eind van de dag streven we gewoon naar het leveren van topkwaliteit dienstverlening.'
Als een van de grootste spelers in de sportindustrie weet Nike als geen ander hoe ze een bijzondere klantervaring moeten creëren om op een heel persoonlijk niveau contact te kunnen maken met hun klanten. Steven Van Belleghem neemt Nike’s revolutionaire CX onder de loep.
In een interview met CustomerFirst vertelt Jos Burgers over Superfijne klanten, zijn nieuwe boek over het opbouwen van duurzame en waardevolle klantrelaties. ‘Het gaat erom dat je klanten niet als transactie ziet, maar als partner in een langdurige relatie.’
Parfumado biedt een ongeëvenaarde klantbeleving met hun abonnementsdienst voor eau de toilettes en parfums. Oprichter Martijn van Rooy deelt inzichten in de focus op klanttevredenheid en samenwerking met andere diensten om een soepele CX te creëren.
De inspirerende columns van Anders Jansen, Friederike Niehoff, Niels Berndsen, Loretta Ranzijn, Sannah de Brouwer én correspondentie over CX tussen Wim Rampen, Rien Brus en Jan-Hein Pierik ontbreken natuurlijk niet.