Efteling, ACSI en Cygnific winnaars Nationale Klantcontact Week

Efteling, ACSI en Cygnific winnaars Nationale Klantcontact Week
  • 19 april 2024
  • Kel Koenen

De Nationale Klantcontact Week 2024 is gewonnen door Efteling, ACSI en Cygnific. Deze organisaties hebben zich opvallend onderscheiden tijdens de dagelijkse challenges. Vanochtend zijn de prijzen feestelijk overhandigd door de jury en hoofdsponsors Custom Connect, Randstad en SUSA.

'Het is onvoorstelbaar hoeveel posts, foto’s en filmpjes er zijn gedeeld. NKW is zoveel groter geworden dit jaar en dat stemt trots', vertelt Wout Hut, juryvoorzitter NKW en bestuurslid CCMA. 'Daarbij is het uitdagend om op afstand te kunnen beoordelen wie het allerbeste invulling heeft gegeven aan de NKW. Tegelijkertijd kregen we een goed beeld van de creativiteit, authenticiteit en betrokkenheid van afdelingen en organisaties. Uiteindelijk moet je kiezen, maar hopelijk voelt iedereen zich deze week een winnaar, doordat het werk in klantcontact extra gezien is!'

Efteling
Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is wereldberoemd als het gaat om het overbrengen van verhalen. Het zit zo duidelijk in het DNA van de organisatie dat het ook opvalt tijdens de NKW dat medewerkers veel ruimte en vrijheid hebben om geheel in lijn met het beeld van Efteling de week extra speciaal te maken. Alles voor die 9+ beleving voor zowel gasten als al hun medewerkers in klantcontact.

ACSI
Vorig jaar was ACSI ook al dichtbij de prijzen. Het is een relatief klein KCC met ongeveer 20 medewerkers, maar dat vormt geen enkele belemmering om het plezier eraf te laten spatten. Vanaf de eerste dag had de jury ACSI in het vizier. Het filmpje met alle vooroordelen over kamperen werden geweldig in beeld gebracht. Het toont een ontzettende betrokkenheid bij het product, de vakantiebeleving en hoe daarbij moet worden aangesloten in de werkcultuur en in klantcontact.

Het klantcontactteam van Cygnific in Amsterdam, Enschede, Manila en Curacao werd verrast met een cheque, bloemen én taart

Cygnific
De essentie van de NKW is om medewerkers centraal te stellen en echt even in het zonnetje te zetten. Dat heeft Cygnific op een prachtige manier laten zien. Het internationale aspect was opvallend. Het bemoedigen van de culturele integratie zoals met eten uit de verschillende landen bracht de mensen vanuit de verschillende landen zichtbaar samen. Het was groots aangepakt en duidelijk gesteund vanuit alle lagen van de organisatie, inclusief een mooi filmpje vanuit de directie voor de erkenning van de inzet van alle medewerkers.

Sebas Meekel van SUSA en Cynthia Mak van CCMA overhandigden de cheque en de bloemen aan het team van Cygnific

Randstad, Custom Connect en SUSA hebben als hoofdsponsors de groei van NKW mogelijk gemaakt. Meer winnaars, grotere prijzen en meer deelnemers. Naast de gebruikelijke feestelijkheden van bloemen, taart en confetti ontvingen de winnaars ook een cheque ter waarde van maar liefst €1250. Deze cheque is vrij te besteden voor het team.

Lees ook: Nationale Klantcontactweek 2024 in volle gang

In de komende CustomerFirst staat een uitgebreide reportage over de Nationale Klantweek 2024 met foto's en verhalen van nog veel meer deelnemers.

comments powered by Disqus