‘Vernieuwde app Eneco is sleutelonderdeel klantenservice’

‘Vernieuwde app Eneco is sleutelonderdeel klantenservice’
  • 15 juni 2017

Een vernieuwde versie van de Eneco-app moet het voor klanten van het energiebedrijf makkelijker maken om inzicht te krijgen in hun verbruik. ‘Onze app is een sleutelonderdeel van de service aan klanten. Daarom werken we continu aan verbeteren van de functionaliteit’, stelt digital manager Joos Luteijn.

Onderdeel van de app is de Tussenstand Tool, die de jaarnota voorspelt. Daardoor weten gebruikers eerder of ze aan het eind van het jaar geld bij moeten betalen of terugkrijgen. Hierop kunnen ze hun gebruik afstemmen.

Klantgegevens
Volgens Luteijn hebben ook de bestaande features een update gekregen, waardoor klanten nog meer beter inzicht in hun verbruik hebben. ‘We hebben het veel gemakkelijker voor klanten gemaakt om hun meterstanden door te geven, het termijnbedrag te verhogen of verlagen, nota’s te downloaden en gegevens aan te passen.’

Het energiebedrijf heeft de app ontwikkeld met digital agency TamTam. De samenwerking vindt plaats op het gebied van strategie, innovatie, design en development. Danijel Bonacic, director of strategy bij TamTam: ‘We ontwikkelen de app continu door op basis van nieuwe technologie en de inzichten vanuit het gebruik door klanten. Door hecht samen te werken met het team van Eneco en gebruik te maken van klantpanels en het forum, kunnen we perfect aansluiten op de behoeften van gebruikers.’

Award
In april ontving Eneco tijdens het CustomerFirst Gala de NCCA Technology Award voor het vernieuwde klantproces rondom het doorgeven van de meterstanden en de ontvangst van de jaarnota.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link