De 10 meest bizarre vakantieklachten

De 10 meest bizarre vakantieklachten
  • 10 augustus 2017

De zomervakantie is voor de meeste mensen een periode om actief nieuwe landen en culturen te ontdekken of juist even helemaal niets te hoeven doen en lekker te luieren bij het zwembad. Beide vormen van vakantievieren leveren soms echter bizarre klachten op bij de klantenservice van touroperators. De Belgische krant Het Laatste Nieuws verzamelde de tien meest absurde klachten bij Thomas Cook.

1. Vrouwelijk schoon
Voor een dame was de vakantie allesbehalve de rustgevende periode die ze gehoopt had. ‘Het strand bij ons hotel lag vol met vrouwen die in de zon lagen zonder bovenstukje. Mijn echtgenoot was voortdurend afgeleid door al die topless dames. Je kan je wel voorstellen dat ik daardoor ook niet meer rustig op het strand kon liggen.’ Of de echtgenoot het ook niet zo prettig vond, stond niet in de mail.

2. Slaperig dorpje
Een gezin op vakantie in het uiterste zuiden van Spanje beklaagde zich over de 'luie winkeluitbaters' in het dorpje waar hun hotel lag. Want iedere middag als zij wilden gaan shoppen, waren de winkels dicht. ‘Overal in het dorp waren de winkels gesloten in de namiddag. Ze nemen daar de siësta wel erg letterlijk. Kunnen jullie die siësta niet afschaffen?’

3. Eieren voor je geld
Toen een familie een huisje boekte op een vakantiepark, waren ze erg tevreden dat de keuken goed was uitgerust. Eenmaal ter plaatse veranderde die tevredenheid jammer genoeg snel in ontgoocheling. ‘Wat in jullie brochure staat, klopt niet. Want we hebben lang gezocht naar een eiersnijder, want wij eten graag eieren. Die eiersnijder hebben we niet gevonden. Zo goed uitgerust was die keuken dus toch niet.’

4. Sluiproute
Franklin Braeckman van Thomas Cook vertelt aan HLN dat een gezin op vakantie in de Caraïben heel erg tevreden was over het vakantieresort. Ze hadden toch een opmerking. ‘Het is niet eerlijk dat wij meer dan negen uur moeten vliegen om hier te geraken. We spraken met een Amerikaans gezin, en zij waren er in vier uur.’

5. Pikante ervaring
Een iets ouder koppel maakte hun droomreis naar India. Prachtig land. Alleen, de Indiase keuken beviel hen minder. ‘Overal krijg je die vreselijke curry's te eten. In restaurants, in ons hotel. Het lijkt wel of dat hun nationale gerecht is. Wij houden niet van pikant. Jammer. Gelukkig was er wel veel vers fruit.’


6. Spaanse plaag
Voor een familie die voor een vakantie in Zuid-Spanje koos, was het wel heel erg schrikken. ‘Overal Spanjaarden. Echt overal: de taxichauffeurs, het hotelpersoneel, in de winkeltjes in het dorp. Maar wij spreken geen Spaans. En zij begrepen geen Nederlands. Dat zouden jullie toch in de brochure moeten vermelden.’

7. Confrontatie met de natuur
Ook de 'confrontatie' met de natuur kan volgens Braeckman soms wel eens voor verrassingen zorgen. ‘We kregen een vraag waarom de dieren in een plaatselijke dierentuin zo triest keken. Of waarom we niet duidelijker hadden aangegeven dat er in de zee, waar je fijn kan snorkelen, ook vissen zwemmen en dat de kinderen daar erg van geschrokken waren. En dat het toch wel vervelend was, al dat zand. Waardoor je je helemaal moest afkloppen voordat je naar de kamer ging. Of nog eentje: dat nergens in de brochure sprake was van muggen, en die zaten er dus wel.’

8. Tussen de lakens
Een stel vroeg bij de boeking om een kamer met twee bedden. Bij aankomst in het hotel bleek dat er een kingsize bed in de kamer stond. ‘Volgens de klant waren wij daarom verantwoordelijk voor... de zwangerschap van de dame. Dat zou nooit zijn gebeurd wanneer ze een kamer met twee bedden hadden’, zegt Braeckman.

9. De vloer is lava
‘Volgens de website was het dorpje waar ons hotel lag, gelegen naast een vulkaan.’ Correct. ‘Maar toen we er aankwamen, was er geen lava te zien.’ Gelukkig maar. ‘Volgens ons was het geen vulkaan, maar een berg. We voelen ons bedrogen.’

10. Opgesloten
Een koppel durfde de eerste dagen van zijn vakantie de kamer niet uit. ‘Aan de binnenkant van onze deur hing een kaartje: 'Do not disturb'. We dachten dat we de kamer niet uit mochten van het hotelpersoneel. We snapten niet waarom, want wanneer we naar buiten keken, was het erg druk rond het zwembad. Toen mijn man zich toch tot aan de receptie durfde begeven, deden ze alsof ze niet begrepen waar we het over hadden. De volgende dagen hebben we het 'verbod' genegeerd en zijn we toch uit onze kamer gekomen. Kan u ons misschien uitleggen wat hier de bedoeling van was?’

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link