ReviewFirst #44 - 'The Day After Tomorrow' van Peter Hinssen

ReviewFirst #44 - 'The Day After Tomorrow' van Peter Hinssen
  • 7 februari 2018
  • Redactie

In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Davy Kestens, ceo Sparkcentral, beveelt 'The Day After Tomorrow' aan.

'Peter stuurde mij dit boek toe en ik had meteen twee redenen om het boek niet te lezen. Eén: ik lees zelden businessboeken. Meestal zijn ze saai en gaan ze vooral over oude zaken en inzichten, terwijl ik graag vooruit kijk. Twee: mijn bedrijf moet niet overleven in tijden van radicale innovatie, wij zíjn het.
Boeken doorbladeren is een ander verhaal. Dat doe ik graag. Van achteren naar voren bleef ik direct haken bij hoofdstuk 10, ‘Your Rules For The Day After Tomorrow’. Ik ga jullie je leesplezier niet ontnemen, maar dit geheel verrassende hoofdstuk greep mij bij mijn nekvel. De mooiste zin uit dit hoofdstuk? ‘Go nuts’. Meer verklap ik niet.
Hoofdstuk 9: idem. Ik heb het boek op een lange vlucht vanuit Europa terug naar San Francisco gelezen. Ik ben begonnen bij het begin, heb op een hapje na alle gerechten en dranken aan me voorbij laten gaan en heb niet geslapen tot ik weer bij hoofdstukken 9 en 10 uitkwam. Daarna pakte ik een pen en ben ik gaan schrijven. Geen boek, maar mijn day after tommorrow. Ik nam de Uber linea recta naar ons kantoor en ben aan de slag gegaan. Peters kijk op de wereld en de toekomst voor mens, maatschappij en bedrijven, is beklijvend en inspirerend. Punt.'

Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Max Pas, organisatieadviseur / customer journey specialist.

comments powered by Disqus