Editie 02 - 2016
De titel ‘Beste Leasemaatschappij 2015/2016’ is sinds kort in het bezit van Alphabet. Het bedrijf dankt dit grotendeels aan haar klantvriendelijkheid. Op allerlei niveaus komt dat aspect terug, zoals begrijpelijk taalgebruik en heldere contracten, persoonlijk advies via de app en meer van zulks. En achter de schermen gaat het optimalisatieproces onverminderd door. Zo is er een speciaal team van medewerkers samengesteld dat allerhande verbeterideeën aandraagt. Toch prettig, zo’n injectiemotor onder de kap. Afdoende reden voor de redactie om eens bij ze langs te rijden.
Van een geheel andere orde, is mindfulness. Steeds meer mensen ontdekken dit, valt ook af te lezen aan de enorme media-aandacht voor deze levensstijl. Duidelijk is dat mindfulness op allerlei manieren kan worden toegepast. Zelfs voor het binden en boeien van werknemers inderdaad.
Daarnaast zijn we de deurwaarderswereld ingedoken. Hoewel dit - in relatie tot inspirerend klantcontact - niet echt voor de hand ligt, werden we positief verrast. Moderne deurwaarders kleden hun boodschap bewust vriendelijk in en sturen erop aan dat mensen met schulden zelf aan de bel trekken. Niet iets om de ogen voor te sluiten, want iedereen kan met serieuze geldproblemen te maken krijgen.