Klantgericht bubbelen in de Aqua Mundo

Klantgericht bubbelen in de Aqua Mundo
  • 04 september 2019

Zes weken zomervakantie voor jouw schoolgaande kinderen; een geweldige periode, maar ook zo nu en dan puzzelen in combinatie met werk. Maar gelukkig beschikken wij over de allerliefste opa’s en oma’s die altijd voor ons gezin klaarstaan. Menig ouder zal deze tegenstrijdigheid én het extra geregel herkennen. Eén van de uitjes bracht ons deze zomer naar de Aqua Mundo, het zwemparadijs van Center Parcs.

Als kind kwam ik er regelmatig, de afgelopen jaren niet meer. Het nieuws dat Center Parcs haar parken grootschalig gaat renoveren triggerde mij om weer eens een (nostalgisch) bezoek te brengen.

De menselijke connectie maakt het verschil
Iets later dan gepland arriveerden we bij de entree en werden daar opgewacht door een portier die ons naar de zwemtickets vroeg. Ondanks dat het druk was, viel mij op dat de portier het ogenschijnlijk goed naar zijn zin had in zijn rol. Hij begroette ons niet alleen vrolijk, maar maakte ook direct contact met onze kinderen achterin de auto: ‘Gaan jullie lekker zwemmen met z’n allen?’ en ‘Volgens mij kun jij al heel goed zwemmen?’. Nadat hij ons een fijne dag had gewenst, parkeerden we de auto en liepen we naar het zwembad. Onze zoon straalde van oor tot oor na de opmerking van de portier en is er sindsdien van overtuigd dat hij heel erg goed kan zwemmen. Wat zo’n opmerking al niet kan doen bij een ventje van 5 jaar oud….

Nadat we ons hadden omgekleed, constateerden we dat we geen muntje bij ons hadden voor het kluisje. Irritant! De medewerker van de snackbar in het zwembad bood uitkomst: ‘Ik kan je met mijn kassasysteem helaas niet 1 euro laten pinnen, maar ik heb daar een oplossing voor. Loop maar even mee’. Via de snackbar liepen we zijn keuken in en kwamen we via een branddeur uit bij een pinautomaat op een binnenplein. ‘Dit mag ik eigenlijk niet doen, maar ik help je op deze manier graag aan je noodzakelijke euro zodat jullie kunnen gaan zwemmen.’ Wat een verademing! Bij veel organisaties lijkt het ‘systeem’ – lees: de regels en procedures – tot doel te zijn verheven. Het ware doel, waarde toevoegen voor gasten, komt daardoor in het gedrang. Deze bungalowparkmedewerker maakte voor ons graag een uitzondering. Klasse!


Zwembandjes to go
Niet veel later werd ons wederom duidelijk dat deze vorm van service geen uitzondering was. Dat wij zwembandjes waren vergeten voor onze dochter, bleek geen enkel probleem te zijn voor de ontzettend vriendelijke en behulpzame badmeesters. Kosteloos konden we gebruik maken van de beschikbare zwemvestjes en werden we gewezen op de gratis babyvoeding die het park beschikbaar stelt.
De dag werd afgesloten met een bezoek aan het gethematiseerde Italiaanse restaurant Nonna’s Pizza é Pasta: een restaurant met de ultieme sfeer van een Zuid-Italiaans dorpje waar Nonna – Italiaans voor oma – de scepter zwaait en haar knusse huis en keuken openstelt voor wie er maar komt aanwaaien. Eerlijk is eerlijk, ik ben positief verrast door Center Parcs; dit was niet het beeld dat ik had van dit merk.

Prettige service zit 'm vaak in de kleine dingen, nietwaar? Wat kunnen we hiervan leren als CX-professionals? Dat wederom wordt bewezen dat mensen het verschil maken in de relatie met de klant. Fantastisch dat dit bungalowpark miljoenen investeert in het renoveren van haar locaties, maar nog belangrijker: zorgen jullie ervoor dat jullie over een paar jaar deze fijne service nog steeds bieden? Dan blijf ik dat gevoel van nostalgie houden, heerlijk!

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link