Avaya verbetert CX met vernieuwd AI-platform

Avaya verbetert CX met vernieuwd AI-platform
  • 16 juli 2024
  • Kel Koenen

Avaya, wereldwijde speler in customer experience oplossingen, kondigt belangrijke verbeteringen aan in het Avaya Experience Platform (AXP) en versterkt hiermee haar positie als marktleider op het gebied van Enterprise CX. De vernieuwingen sluiten aan op de missie van het bedrijf, namelijk het leveren van 'innovation without disruption'.

Daarnaast breidt Avaya hun strategische partnerschap met RingCentral uit. Deze samenwerking met de leverancier van AI-gedreven zakelijke cloudcommunicatie biedt Avaya-klanten betere connectiviteit. Beide vernieuwingen ondersteunen het bedrijf bij het verder vormgeven van Enterprise CX.

Het platform van Avaya helpt klanten om kerncompetenties te behouden en tegelijkertijd eenvoudig te innoveren. AXP is geüpdatet met AI en analytics voor het verbeteren van customer journeys. Verder vereenvoudigt het de werknemerservaringen met op cloud-gebaseerde innovaties. APX beschikt ook over integratieopties waardoor klanten oplossingen van derden kunnen gebruiken. Nieuwe functies omvatten onder meer digital access, AI-selfservice, assisted service, customer journey orchestration & analytics, workforce engagement, connected employee experience en proactieve klantenservice.

'De updates van het Avaya Experience Platform benadrukken een grote vooruitgang op het gebied van customer en employee experience', vertelt Soren Abildgaard, cto bij Avaya. 'Met geavanceerde AI en uitgebreide mogelijkheden voor low code/no code journey orchestration, willen we gepersonaliseerde, proactieve en soepele customer en employee experience voor organisaties mogelijk maken. Dit draagt niet alleen bij aan het opbouwen van klantloyaliteit, maar stimuleert ook bedrijfsgroei.'

Avaya introduceert in samenwerking met RingCentral een nieuwe hybride oplossing. Deze combineert RingCentral's op AI-gebaseerde cloudcommunicatie met Avaya’s Aura-telefonie. Gebruikers binnen dezelfde organisatie kunnen hierdoor vlekkeloos samenwerken en de oplossing integreert verder RingCentral's video-oproepen, berichtfuncties en het RingSense AI-platform.

comments powered by Disqus