Editie 07/08 - 2016
Of je nou NPS-fan bent of niet, feit is dat dit meetinstrument al lange tijd de gemoederen bezighoudt. Bijna een decennium geleden legde de Amerikaanse wetenschapper Byron Sharp reeds de uitvinder van de Net Promoter Score, Fred Reichheld, het vuur aan de schenen door diens ‘ultieme vraag’ neer te sabelen met de uitspraak ‘it’s fake science’. De praktijk blijkt weerbarstig: duizenden bedrijven vragen hun klanten geregeld of ze kans maken op een aanbeveling. Op verzoek laten zowel voor- als tegenstanders hun licht schijnen op het nut van de NPS.
Een stuk luchtiger wat dat betreft, is de wereld van websupers. Appie staat klanten al langer toe om online boodschappen te bestellen, maar de elektrische bezorgwagentjes van Picnic duikt steeds vaker op in het Nederlandse straatbeeld en Plus speelt weer sterk in op de grillige consument. Voor ieder wat wils dus, waarmee de heilige graal vooralsnog uitblijft. Verder in deze extra dikke uitgave artikelen over onder meer de nieuwe Europese privacywet, zorgservice op afstand en natuurlijk de CustomerFirst Buyers’Guide!
- Sensire
- Albert Heijn
- NPS
- Net Promoter Score
- binden & boeien
- Picnic
- Plus
- thuiszorg
- Europese privacywet
- Steelcase
- digitale kruidenier