Jysk Nederland verbetert klantervaring
De woonwinkel met Scandinavische roots voorziet alle vestigingen in Nederland van elektronische prijskaarten en verder krijgen winkelmedewerkers headsets om de klantervaring verder te verbeteren.
De digitale prijskaarten worden sinds begin juni in drie winkels getest en de eerste ervaringen van klanten en medewerkers zijn heel positief. In september en oktober worden alle winkels in Nederland voorzien van de nieuwe prijskaarten.
Jysk werkt nu nog met papieren prijskaartjes die medewerkers moeten afdrukken en handmatig aan de voorkant van het schap plaatsen. Deze tijdrovende klus is straks verleden tijd, als alle prijzen in de winkel met een druk op de knop kunnen worden aangepast.
De overstap naar elektronische prijskaarten betekent een forse tijdsbesparing voor het personeel. ‘Het gaat in elke winkel om ongeveer anderhalve werkdag per week. Die tijd kunnen medewerkers nu gebruiken om klanten nog beter te helpen’, stelt Frank Christant, Country Director Jysk in Nederland, België en Frankrijk.
Naast de elektronische prijskaarten introduceert het bedrijf ook draadloze headsets in alle Nederlandse winkels. Deze headsets maken het makkelijker voor medewerkers met elkaar te communiceren. ‘Als een klant bijvoorbeeld een bank of matras heeft gekocht, kunnen we een medewerker in het magazijn meteen vragen om de aankoop klaar te zetten om te worden opgehaald. Zo worden klanten sneller geholpen’, verklaart Christant.