CustomerFirst 04-2024
Het is lente en CustomerFirst verkent in dit nummer opnieuw alle aspecten van klantcontact. Eyes & Ears is een recruitmentbureau dat zich toelegt op het werven van gespecialiseerde CX-professionals. De passie voor klantgerichtheid leidde bij Valerie Vafi tot de oprichting van dit bureau. 'Begin klein en focus op het creëren van waarde voor de klant.'
In gesprek over klantbelang en klantbeleving. Laila de Rooij is directeur Waardevol Klantcontact bij de Kamer van Koophandel en werkt met haar team volop aan het transformeren van de manier waarop KVK interacteert met ondernemers. Een toekomst waarin technologie en menselijk contact naadloos samenvloeien voor een optimale klantbeleving. ‘We hebben nu een doorleefde visie en weten wat we te doen hebben.’
Norbert van Liemt droeg in april de voorzittershamer van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) over aan zijn opvolger. ‘De sector heeft grote stappen gezet, niet alleen qua salaris, maar ook in kwaliteit van arbeidsvoorwaarden.’ Een terugblik.
Nieuwe klanten. Elke organisatie wil ze heel graag hebben; maar waar ligt de balans tussen het koesteren van nieuwe en bestaande klanten?
Een week vol aandacht en erkenning, de Nationale Klantcontact Week (NKW) vond dit jaar plaats in de week van 15 tot en met 19 april. Alle leidinggevenden in klantcontact waren door de Customer Contact Management Association opgeroepen om er een geweldige week van te maken. Dat bleek niet tegen dovemansoren gezegd: NKW 2024 was groter dan ooit en verdubbelde zelfs in aantal deelnemers. We herleven de week opnieuw aan de hand van foto's en een aantal actoren van deelnemende bedrijven.
Verrassende meningen en unieke visies van Anders Jansen, Friederike Niehoff, Niels Berndsen, Loretta Ranzijn, Sannah de Brouwer worden zoals iedere maand weer geëtaleerd in hun columns en Wim Rampen, Rien Brus en Jan-Hein Pierik staan deze keer in hun correspondentie stil bij Daniel Kahneman.