CustomerFirst 07-2024
Sophie Nagtegaal en Lysandra Josepa zijn beide teammanager van het klantcontactcentrum van de gemeente Amersfoort. Hun samenwerking en gedeelde visie zorgen voor een effectieve en empathische dienstverlening aan de inwoners van de Keistad. ‘Het is belangrijk dat we doen wat we zeggen. Juist nu het vertrouwen in de overheid niet op zijn best is.’ Klantcontact in optima forma!
Uitwisseling van gedachten over het nut van een model. De briefwisseling tussen Jan-Hein Pierik, Wim Rampen en Rien Brus gaat deze maand over de waarde en beperkingen van nieuwe CX-modellen. Hoewel deze waardevolle hulpmiddelen kunnen zijn, worden ze soms onterecht als de waarheid gepresenteerd. De heren benadrukken dat CX-modellen weliswaar nuttig zijn, maar slechts hulpmiddelen, waarbij cultuurverandering essentieel blijft voor echte impact.
AI heeft kennelijk een left én right brain. Peter van der Putten is director AI Labs en parttime onderzoeker Artificial Intelligence & Creative Research aan de Universiteit van Leiden. Zijn visie is om bedrijven te helpen dichter bij hún klanten te komen én slimmer te werken met betrouwbare AI. ‘Er is geen toekomst voor onverantwoordelijke technologie.'
Open Varen, het jaarlijks terugkerende netwerkevenement voor de klantcontactbranche, was ook met de 14e editie opnieuw een dag vol inspiratie, verbinding en ontspanning. In de prachtige omgeving van de Loosdrechtse Plassen met Jachthaven ’t Anker als prachtige thuisbasis, is het veel méér dan alleen maar ‘een dagje varen’. Een terugblik in beelden.
Naast bovenstaande bevat CustomerFirst #7 nog meer artikelen, interviews en reportages en natuurlijk ontbreken de grensverleggende columns van Anders Jansen, Niels Berndsen, Friederike Niehoff, Loretta Ranzijn en Sannah de Brouwer niet!