Lufthansa mixt SX en CX

Lufthansa mixt SX en CX
  • 21 augustus 2019
  • Redactie

Lufthansa lanceert een website waar reizigers klimaatvriendelijke brandstof kunnen kopen en zodoende de uitstoot van hun vlucht kunnen compenseren. De luchtvaartmaatschappij zet hiermee in op de wens van klanten een sustainable experience te ervaren.

Zodra een vlucht achter de rug is, krijgen reizigers de mogelijkheid om klimaatvriendelijke brandstof te kopen. De Duitse maatschappij verklaarde eerder deze week dat de duurzame vorm van kerosine in volgende vluchten wordt gebruikt. Wel komt deze optie met een prijskaartje: een ‘standaard’ vlucht (Frankfurt-New York) met CO2-neutrale vloeistof is bijna € 400 duurder. Via de site ‘Compensaid’ kan de klant tevens donaties doen om een herbossingsproject in Nicaragua te ondersteunen.

Klantbeleving & duurzaamheid
Lufthansa speelt met het nieuwe platform in op de groeiende kritiek van milieuactivisten over de CO2-uitstoot van vliegtuigen. Maar ook haakt de Duitse maatschappij in op de groter wordende wens van klanten om te co-creëren op het gebied van duurzaamheid: de sustainable experience (SX). Tijdens de eerste editie van The Customer Forum werd hier ruimschoots aandacht aan besteed: ‘Maatschappelijke betrokkenheid correleert met klantvriendelijkheid. Kies je klant als bondgenoot voor jouw weg naar duurzaamheid.’ In dit tijdperk kan de klant geen koning zijn – ‘als je mens en maatschappij ook als stakeholder van jouw organisatie ziet, gaat het niet meer alleen om de klant’.


comments powered by Disqus