Gepersonaliseerd klantcontact 2.0

Gepersonaliseerd klantcontact 2.0
  • 28 januari 2021
  • Redactie

Twee Belgische ondernemers komen met een start-up op de markt dat consumenten toelaat data op te slaan in persoonlijke datakluizen, ook wel ‘personal data stores’. Deze kan de consument vervolgens delen met bedrijven om gepersonaliseerde aanbiedingen te ontvangen.

Datavillage, de naam van de start-up, is opgericht door de techondernemer Quentin Felice en IT-specialist Frederic Lebeau. Volgens hen komt de gebruikersgerichte gegevensaanpak ook bedrijven die rekenen op dit soort data ten goede. 'In plaats van ze zelf te moeten controleren en verwerken, kunnen organisaties gebruikmaken van de meerwaarde van persoonlijke gegevens zonder de last en de risico's die komen kijken bij het beheer ervan', aldus Lebeau.

De twee ondernemers zeggen zich te onderscheiden van andere spelers omdat Datavillage meer doet dan de data ophalen en beveiligen. De data worden verrijkt en verwerkt in een beveiligde omgeving. De consument blijft ten alle tijden de controle houden over zijn gegevens.

Lees ook: Bol.com deelt informatie klantgedrag

comments powered by Disqus