Bonduelle wil consument inspireren met plantaardige transitie

Bonduelle wil consument inspireren met plantaardige transitie
  • 2 januari 2023
  • Ryan Baij

Bonduelle wil consumenten inspireren om vertrouwde recepten plantaardig te resetten. Het merk is de campagne 'Reset je Recept' gestart.

Bij de campagne wordt een plantaardige transitie bij de consument gestimuleerd. Zo worden vlees en vis vervangen door groenten en peulvruchten. Een Spaghetti Bolognaise wordt omgetoverd naar een Spaghetti Bololinzen, en wordt een Mexicaanse wrap een Flexicaanse wrap.

Steeds meer klanten van Bonduelle zijn inmiddels flexitariër, zo stelt het merk. Deze nieuwe campagne speelt in op twee belangrijke behoeftes van de consument; een dagje minder vlees eten en gemakkelijk meer groenten eten. Het merk maakt de consument bewust en biedt concrete oplossingen aan met deze reset je recept campagne waar ze allerlei bekende en vertrouwde recepten omtoveren naar plantaardige varianten. De campagne ligt in lijn met de missie van Bonduelle om consumenten makkelijk meer plantaardig te laten eten.

Voor de campagne wordt samengewerkt met onder andere Jumbo en Albert Heijn. Via de website http://www.resetjerecept.nl kun je je plantaardige recept koppelen aan het winkelmandje van de supermarkten.

comments powered by Disqus