Succesvolle nichespeler in verschillende branches

Succesvolle nichespeler in verschillende branches
  • 9 mei 2023
  • Sales BBP Media

Het gespecialiseerde callcenter Victus Sales is expert in telefonische prospectie op de B2B-markten en voorziet salesteam van klanten met kwalitatieve verkoopafspraken. Het bedrijf is gevestigd in Genk (Belgisch Limburg) bestaat inmiddels zes jaar. Een gesprek met Tasso Limneos over focus en de resultaatgerichte manier van werken dankzij de conversation software van Steam-connect.

’Als gespecialiseerd callcenter combineren we voor onze klanten een strategie op maat en sterke focus op kwalitatief resultaat’, vertelt Tasso Limneos ontspannen. ‘Victus Sales richt zich volledig op de B2B-markt en op het telefonisch maken van afspraken. Dit komt neer op 99% van onze werkzaamheden. We doen daarnaast ook wel eens een telefonische verkoopcampagne, maar in de business-to-business context gebeurt dat minder. Onze corebusiness is het maken van afspraken, dat wil zeggen het leggen van contact en creëren van deuropeningen bij hun prospects voor onze opdrachtgevers. Op de zakelijke markt zijn we marktleider in België en opereren in een betrekkelijke niche. We hebben daarvoor bewust gekozen, omdat dáár onze expertise lag én we zagen er kansen.’

Focus

Victus Sales is actief binnen verschillende branches. ‘We werken doorgaans binnen veel verschillende sectoren met zwaartepunten in de financiële sector, HR, IT, manufactoring en marketing- en communicatie. We werken onder meer met bedrijven zoals Kinepolis, SD Worx, KBC en VanBreda, toch wel heel mooie labels. We zijn voornamelijk heel sterk gefocust op België, maar doen ook wel campagnes in Nederland en andere buurlanden. Primair ligt onze focus op België en secundair op Nederland. Ongeveer 65 collega’s houden zich fulltime bezig met sales en zijn sales agents, zoals wij ze noemen. Het merendeel is Vlaamstalig, een aantal Franstalig en een aantal Nederlandstalig. We maken daarin wel onderscheid, want we merken dat wanneer een Vlaamstalige agent naar Nederland belt, er wel een lichte daling in conversie is te zien. We spreken wel dezelfde taal, maar toch ook niet helemaal’, vertelt Limneos lachend. ‘Wat wij verder merken, is dat de impact van een Nederlandse agent op de Vlaamse markt minder groot is, dan een Vlaamstalige op de Nederlandse markt. Hetzelfde geldt overigens voor de Waalse en Franse markt: ook daar laten we echte Françaises bellen of in ieder geval French speaking natives omdat we merken dat daar toch wel een bepaalde gevoeligheid voor is. Dat is trouwens wel behoorlijk afhankelijk van de sector waarin het bedrijf opereert.’ Taal is één ding, maar er spelen meer zaken mee. Limneos: ‘Onze basis is uiteraard een goed script, maar daarnaast proberen we wel altijd de mensen met de juiste profielen in te zetten op de juiste campagnes.’

Outbound-software

De technologie die de agents van Victus Sales gebruiken om hun werk te doen, is geleverd door Steam-connect en doen dat al sinds de start van het bedrijf. Limneos: ‘We gebruiken de outbound-software van Steam-connect en hebben daarbij zelf software laten ontwikkelen voor onder meer de klantendashboards. Maar die applicaties zijn ook gebouwd op hun software. Daarbinnen bouwen we de campagnes van onze klanten. Met de software van Steam-connect faciliteren we onze agents zo maximaal mogelijk vanwege de integratie in het CRM-systeem, waardoor onze outbound-communicatie makkelijk en efficiënt vanuit één interface is ingericht. Dankzij de dashboards in Steam-connect kunnen we continu vinger aan de pols houden.’ Ook het cloudbased en schaalbare karakter van de software biedt voordelen. ‘Onze agents werken hybride en zijn heel flexibel inzetbaar qua locatie, tijden en dagen. En op piekmomenten kunnen we snel opschalen.’

‘Voor onze agents is het van belang zo snel mogelijk de juiste persoon aan de lijn te krijgen’

Efficiënt

De kracht zit bovenal in de volledige integratie van de software. ‘We werken daarbij vanuit één interface of het nou gaat om telefoon of mail of koppelingen naar LinkedIn. Voor onze agents zit alles in één scherm en kunnen met 1-klik alle noodzakelijke handelingen verrichten zonder te hoeven te switchen naar een mailclient of ander systeem. Da’s super efficiënt en effectief en ook onze klanten zijn altijd verwonderd dat we werkelijk alles vanuit een scherm kunnen doen. De software van Steam-connect is er voor ons helemaal op gericht om zelf mensen proactief te kunnen benaderen. Dat is echt een groot voordeel voor ons team en het maakt ze productiever, want veel extra handelingen zijn niet nodig. Voor ons werk is het natuurlijk van belang om zo snel mogelijk de juiste persoon aan de lijn te krijgen en we lopen soms tegen het feit aan dat men ons niet wil doorverbinden. Voor onze salesagents is het dus zaak om zoveel mogelijk informatie te hebben over de persoon die we aan de lijn willen krijgen of per mail willen bereiken, omdat we daarmee de trefkans verhogen. En dat werkt heel efficiënt vanuit een integraal scherm.’

Toekomstperspectief

Het bedrijf ervaart op dit moment weinig uitdagingen. ‘Puur gekeken naar toekomstperspectief gaat onze groei natuurlijk ooit stoppen, al is het alleen maar omdat binnen de niche waarin we opereren er geen nieuwe klanten meer zijn te vinden. Vooralsnog blijven we lekker bezig om het bestaande trackrecord te verbeteren.’

Met Steam-connect kunnen bedrijven alle vormen van klantcontact afhandelen: van e-mail tot social media en van telefonie tot chat. Per jaar gaan er meer dan 150 miljoen klantcontacten via het platform. Het marktaandeel is in vijftien jaar tijd gegroeid naar 22 procent binnen de Nederlandse facilitaire callcenterbranche.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Steam-connect
Tekst: BBP Media Beeld: Zuiver Beeld

comments powered by Disqus