De toekomst van klantenservice met AI-chatbot

De toekomst van klantenservice met AI-chatbot
  • 11 oktober 2023
  • Kel Koenen

De oplossing van Close maakt het mogelijk om binnen vijftien minuten een compleet functionerende AI-chatbot te creëren voor gepersonaliseerde klantervaringen.

Close, het communicatieplatform dat zich richt op hypergepersonaliseerde klantervaringen, lanceert SaaS-tool Close Assistant. Deze innovatieve oplossing stelt website-eigenaren in staat om binnen vijftien minuten een persoonlijke AI-chatbotassistent te creëren met behulp van de technologie achter OpenAI's ChatGPT. Deze AI-chatbot is 24/7 beschikbaar om alle vragen van klanten te beantwoorden. Met Close Assistant kunnen zowel grote als kleine organisaties naadloos hun websitecontent inzetten om hun eigen ChatGPT-assistent te trainen, zodat bezoekers altijd direct worden voorzien van de juiste informatie.

Onduidelijke antwoorden
Close Assistant combineert geavanceerde technologieën, waaronder website scraping, gepersonaliseerde chats en ChatGPT 4.0, waardoor bedrijven en website-eigenaren van elk formaat in een mum van tijd en 24/7 de user experience van hun klanten kunnen verbeteren. Daarbij kan de AI-chatbot worden gepersonaliseerd, zodat deze past bij de huisstijl en branding van het bedrijf. Hiermee behoort het tijdperk van generieke en onduidelijke antwoorden van chatbots tot het verleden en kunnen websitebezoekers praten met een chatbot die hen aanspreekt alsof ze met een mens praten. De gebruiksvriendelijke oplossing maakt het integreren in een website gemakkelijk en snel, zonder dat er complexe codering of tijdsintensieve configuratie aan te pas komt. Close Assistant maakt optimaal gebruik van websitecontent als bron voor de gepersonaliseerde ChatGPT, waardoor bezoekers snelle en nauwkeurige antwoorden op hun vragen krijgen. Bovendien is het mogelijk om zelf custom content aan de AI-chatbot toe te voegen, zodat deze nog beter aansluit bij de doelgroep.

Dankzij Close Assistant wordt het klantenserviceproces geoptimaliseerd. De AI-chatbot neemt het beantwoorden van routinematige vragen over, waardoor het klantenserviceteam meer tijd heeft voor complexere taken. Dit levert niet alleen een verbetering op, maar ook een verlaging van operationele kosten. Daarnaast biedt Close Assistant de mogelijkheid om de AI-chatbot te trainen en specifieke functionaliteiten toe te voegen, zoals gericht op de verkoop van specifieke producten en andere toepassingen.

Hoger niveau
'Met Close Assistant zetten we een belangrijke stap in de toekomst en tillen we klantenservice naar een hoger niveau', vertelt Kiliaan Toorenaar, ceo van Close. 'Deze oplossing neemt de frustraties die veel Nederlanders bij chatbots hebben, zoals het verkrijgen van onjuiste antwoorden op vragen, volledig weg. Dankzij de combinatie van de al bestaande websitecontent met ChatGPT 4.0, ben je als organisatie in staat om bezoekers van de juiste antwoorden en informatie te voorzien. Voor bedrijven biedt dit de kans om op een moeiteloze en gepersonaliseerde wijze met bezoekers te communiceren. Dit resulteert niet alleen in een verbeterde klanttevredenheid, maar draagt ook bij aan de bedrijfscontinuïteit door tijdsbesparing en de bijbehorende kostenverlaging.'

comments powered by Disqus