Nieuwe terugbeloptie bij hoge oproepvolumes

Nieuwe terugbeloptie bij hoge oproepvolumes
  • 10 januari 2024
  • Redactie

Calgary in Canada lanceert als eerste stad in het westen van het land een nieuwe functie voor het gemeentelijke informatienummer 311.

Als de verwachte wachttijd op het contactnummer langer is dan één minuut zal het systeem de geschatte wachttijd meedelen voordat de optie voor een terugbelverzoek wordt aangeboden.

De terugbelfunctie is actief op de 10-cijferige 403.268.CITY (2489) en alle 311-lijnen tussen 8.00 en 16.30 uur, zeven dagen per week. Tijdens deze tijden heeft de stad te maken met het grootste volume aan oproepen, wat resulteert in langere wachttijden.

'Dankzij deze technologie kan 311 zich nog meer inzetten voor en focussen op het bieden van verbeterde klantenservice aan burgers', vertelt Clarke Bellamy, manager Klantenservice & Communicatie. 'We verwachten dat deze nieuwe functie extra opties zal bieden aan bellers die liever niet in de wacht staan.'

comments powered by Disqus