Editie 04 - 2019
Pinokkio, Roodkapje, de wolf en de zeven geitjes – in de Efteling barst het van de sprookjes. Niet minder sprookjesachtig maar wel degelijk werkelijkheid is de NPS-score van +82 die het contactcenter weet te behalen. Geen fabels of mysterie, als je het hoofd klantcontactcentrum Dianne Hoeve vraagt. Geen winst zonder klanttevredenheid, geen klanttevredenheid zonder gelukkige medewerkers. ‘Door je medewerkers te waarderen, geef je ze echt vleugels’, is het motto.
In deze CF-editie ontrafelen we nog meer magische mysteries. Tijdens een exclusief interview met Disney’s CX-legende Mark David Jones leren we dat er bij het verlenen van écht goede service helemaal geen magie aan te pas komt. ‘Disney does not buy pixie dust in the store everyday.’ Er is niets toverachtigs aan het écht luisteren naar zowel klanten als medewerkers.
Wat luisteren betreft: mensen met exotische functietitels – Chief Fun Offier, Feedbackregisseur, Strategic Happiness Expert en een Customer Centricity Coach – krijgen dit nummer een podium. Maar ook is dit de laatste keer dat je de geschreven stem van Lotte Willemsen in de vorm van een column kunt lezen.