Editie 09 - 2020
Blauwgekleurd, ambitieus en stuiterend sportief: Decathlon weet in toenemende mate te excelleren op het gebied van service. Eigentijds en eigenzinnig, want voor de doelgroep van het sportmerk zijn snelheid en gemak absolute hygiënefactoren. Net als het belang van transparantie richting klanten zodra de telefonische bereikbaarheid in crisistijd niet op gewenst niveau ligt. Alles gaat over de klantgerichtheidsboeg. Laurens Spiele en Lotte Scherstra weten als geen ander: een marathon kun je niet sprinten.
Van de ene sportieve klantcontactstrategie naar een prijswinnende organisatie die vitaliteit hoog in het vaandel heeft staan: Coöperatie DELA wist ook dit jaar GPTW-hoofdprijs 'Best Workplaces' in de wacht te slepen. HR-manager Roos Fleuren legt samen met CC-manager Edward van Wingerden uit hoe je zo'n best workplace wordt, en, belangrijker nog: hoe je medewerkers vleugels geeft. 'Zíj bellen met onze klanten en zijn bezig met nabestaanden. Ze zijn goud voor ons.'
Over bevlogenheid en gevleugelde uitspraken gesproken: in dit magazine doen we verslag vanaf het eerste coronaproof live marketingevenement in Nederland (#NMW), vragen we identiteitsexperts hoe jij je kunt onderscheiden in een digitale wereld, interviewen we BuZa over crisismanagement ten top én vertellen we je alles over hoe Uber customer service verbetert door process mining in te zetten.
- ministerie van Buitenlandse Zaken
- process mining
- Decathlon
- Great Place To Work
- SSC20
- NIMA Marketing Week
- Social Service Congres
- klantcontact
- Best Workplaces
- DELA
- Uber