Editie 07 & 08 - 2020

Editie 07 & 08 - 2020
  • 07 september 2020

Nederlanders zonder opsmuk en gedoe een (fiets)verzekering laten afsluiten. Geen enorme contactvolumes over eenvoudig te beantwoorden vragen: binnen een paar minuten is de claim afgehandeld en staat het schadebedrag op je rekening. Lemonades geheim? De twee belangrijkste medewerkers in dienst: bots Maya en Jim, die zonder menselijke tussenkomst polissen afsluiten en claims behandelen. Het resultaat: lage kosten en idem polissen. Om nog maar te zwijgen over bevlogen medewerkers, die zich bezighouden met complexe en uitdagende cases.

Naast de frisse case van Lemonade, hebben we ook in dit knisperverse zomernummer verhalen verzameld over hoe je barrières wegneemt en klanten kunt ontzorgen. Eén van de grootste barrières van het Rode Kruis: de vrijwilligers en aanvragen sloten niet op elkaar aan. Hiertoe zette de vrijwilligersorganisatie een enorm digitaliseringstraject op poten, waar onlangs een gloednieuwe app uit rolde. Remko Amesz vertelt over zijn boek Superklantvriendelijk en licht een wonderlijk tipje van de servicesluier: zó zet Efteling de medewerker aan het stuur. Een thema waar Vissi Hypotheken een stapje verder in gaat met holocracy als nieuwe filosofie. Tot slot geeft Hetty van Ee essentiële take-aways mee over leiderschap en zingeving, en leggen we de bekroonde millennial Service Excellence Professional 2020 het vuur aan de schenen.


  • Deel dit artikel