WhatsApp betovert de Efteling

WhatsApp betovert de Efteling
  • 25 maart 2019
  • Redactie

Attractiepark Efteling is spoedig ook bereikbaar via WhatsApp. Het ‘nieuwe’ contactkanaal wordt per 1 april officieel in gebruik genomen, laat Hoofd Klantcontactcentrum Dianne Hoeve weten aan CustomerFirst.

De afhandeling van de vragen en opmerkingen die via WhatsApp binnenkomen, is ondergebracht bij de webcaretak van het pretpark. Het contactkanaal mag dan in klantenserviceland niet bepaald nieuw zijn, Hoeve vindt dat niet erg. ‘Vooroplopen is niet onze ambitie – Efteling hoeft niet te pionieren op technologiegebied. Tegelijkertijd willen we ook geen museum worden als pretpark, wat betekent dat je moet bijblijven. WhatsApp werkt, dus willen we dat ook aanbieden.’

Geluksnummer
Voor de Efteling zal het nieuwe contactkanaal tussen telefonie en webchat in komen te zitten en als een soort wegwijzer dienen. ‘Om een tafel in een restaurant te reserveren bijvoorbeeld, al wachtend in een rij voor een attractie. Of stel iemand vraagt of hij zijn hond mag meenemen in het park, dan kunnen wij makkelijk een appje sturen met daarin een link waar diegene alle informatie met betrekking tot honden in de Efteling kan vinden’, duidt Hoeve. Het park koos bewust voor een nummer met veel zevens: 06-24 87 87 87. ‘Dat is wel zo sprookjesachtig, toch?!’

Noot: in het aprilnummer van CustomerFirst lees je een uitgebreid interview met Dianne Hoeve, onder meer over gastgerichtheid en de toepassing van voice.




comments powered by Disqus