DAS dompelt zich onder in klantfeedback
Rechtsbijstandverzekeraar DAS heeft de Gouden Oor Erkenning niveau 1* behaald. Het bedrijf heeft dit onder meer te danken aan de persoonlijke en oprechte betrokkenheid van de gehele organisatie bij feedback- en klachtenmanagement, meldt Stichting toetsing verzekeraars (Stv).
Directieleden van DAS nemen bijvoorbeeld regelmatig telefonisch contact op met klanten en daarbij behandelen ze ook eventuele klachten. Dat levert een goed beeld op van de ervaringen van klanten én van klachtbehandelaars, meent Stv-directeur Ron van Kesteren, die de rechtsbijstandverzekeraar feliciteerde met deze ‘welverdiende’ Gouden Oor Erkenning. Ook Eric de Haan, voorzitter van Stichting Gouden Oor, is zeer te spreken over deze actuele winnaar: ‘Prijzenswaardig hoe DAS de stem van de klant steeds beter in alle geledingen van de organisatie laat doorklinken en zo steeds klantgerichter weet te werken.’
Oor te luister leggen
In een reactie geeft een trotse Hanneke Jukema, ceo van de rechtsbijstandverzekeraar, te kennen deze houding logisch te vinden. ‘Als je zoals DAS juridische hulp toegankelijk wil maken en houden voor iedereen, betekent dat ook dat je jezelf open moet stellen als klanten zich kritisch opstellen of een klacht hebben. Zodat wij onze klanten kunnen blijven helpen op een manier die aansluit bij hun wensen en behoeften.’
* In algemene zin zijn er vier niveaus te bereiken. NV Schade verzilverende recent ook de Gouden Oor Erkenning.
- verbeteren
- klantcontact
- klantgerichtheid
- klantfeedback
- Stichting toetsing verzekeraars
- Gouden Oor Erkenning
- DAS
- klachtenmanagement
- stem van de klant