Zendesk lanceert Conversational Commerce voor betere winkelervaring

Zendesk lanceert Conversational Commerce voor betere winkelervaring
  • 11 mei 2023
  • Ryan Baij

Zendesk onthult op zijn wereldwijde Relate-conferentie Conversational Commerce. Deze oplossing is ontworpen om merken met klanten te verbinden tijdens hun digitale klantervaring (CX) en vanuit één gesprek directe ondersteuning, marketing en verkoop te bieden.

Met de nieuwe tooling kunnen servicemedewerkers reageren op verlaten winkelwagentjes, actieve winkelwagens ondersteunen, klanten informeren over voorraden in de buurt om aankopen te voltooien en actieve promoties delen om geweldige gepersonaliseerde ervaringen te creëren. Ook kunnen ze nieuwe omzetkansen identificeren door inzicht te krijgen in de volledige aankoopgeschiedenis van elke klant, de voorkeuren en het browse-traject. Zo worden nieuwe keuzemogelijkheden gestimuleerd door middel van productaanbevelingen voor cross-selling en upselling, waardoor de totale orderwaarde toeneemt.

'In de afgelopen jaren hebben we veel veranderingen gezien als het gaat om consumentengedrag. Consumenten zijn veeleisender dan ooit tevoren en verwachten uitzonderlijke winkelervaringen. Het gaat niet alleen om het product of de dienst, het is de hele ervaring - van de onderzoeksfase, het eerste bezoek aan een winkel of website, de daadwerkelijke aankoop en daarna. De ervaring moet meeslepend en als een gesprek aanvoelen', zegt Matthias Goehler, CTO EMEA bij Zendesk. 'Dankzij Conversational Commerce, gebouwd op ons messaging-platform, kunnen bedrijven nu meer interactieve en dynamische winkelervaringen bieden. Hiermee wordt niet alleen aan de verwachtingen van de consument voldaan, maar wordt ook een solide basis gelegd om klantloyaliteit en uiteindelijk hogere inkomsten te stimuleren.'

Krachtige AI
Zendesk AI is een intelligentielaag die gepersonaliseerde, efficiënte en meer empathische klantervaringen (CX) toegankelijk maakt voor alle bedrijven. Het nieuwe aanbod combineert decennia aan unieke data en inzichten van Zendesk met nieuwe AI-technologieën, waaronder eigen modellen van het bedrijf en grote taalmodellen (LLM's).

'Meer dan 90% van onze klanten maakt al gebruik van AI binnen Zendesk. We bouwen voort op deze geweldige basis met een nieuwe oplossing die elk bedrijf direct kan gebruiken", zegt Tom Eggemeier, CEO van Zendesk. "Generatieve AI heeft aanzienlijke voordelen voor servicemedewerkers, beheerders en bedrijven die de beste klantervaring willen bieden, en Zendesk AI helpt hen direct concrete waarde te zien met kostenbesparingen en duizenden uren per maand aan toegenomen productiviteit.'

comments powered by Disqus