Editie 10 - 2019
‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.’ Het gezegde is niet alleen bekend als gevleugelde uitspraak van Prinses Juliana – de uitspraak is bij uitstek geschikt om DSW te duiden, waar diezelfde mate van eigenzinnigheid de klok slaat. De verzekeraar viel in mei nog in de klantgerichte prijzen, maar pochen is er allerminst bij. Het klantgerichte buitenbeentje uit Schiedam is met diens nonchalante en enigszins dwarse houding trots op zijn voorkomen in de lijst van ’s lands klantvriendelijkste bedrijven. Een chatbot die niet werkt? ‘Die hebben we uiteindelijk maar op zomerreces gestuurd.’
Naast de klantvriendelijke zorgverzekeraar mogen we op bezoek bij een andere vreemde CC-eend in de bijt: het ministerie van Buitenlandse Zaken. In hartje Den Haag vertelt coördinator Daniël Timmermans over de grote uitdagingen waar ‘zijn’ afdeling mee te maken heeft, met de Parijse aanslagen in 2015 als extreem voorbeeld. ‘… Als een halve seconde later de verbinding wordt verbroken…’
Voor een gezonde portie vrolijkheid interviewden we Mirjam van den Berg. Deze bevlogen blondine werd onlangs benoemd tot Manager van het Jaar. Ook laten we Tempo-Team aan het woord over hun voorbereidingen op de onmiskenbare AI-revolutie binnen de recruitersbranche. ‘Wij zijn de Buienradar van de arbeidsmarkt.’
- AI
- chatbot
- Travix
- DSW
- klantvriendelijkste (zorg)verzekeraar van Nederland
- Manager of the Year
- BuZa
- ministerie van Buitenlandse Zaken
- Tempo-Team
- Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland