CustomerFirst 07-2023

CustomerFirst 07-2023
  • 4 september 2023

De zomervakantie is voorbij én de scholen weer begonnen. De nieuwe CustomerFirst duikt in alle aspecten van klantcontact met leerzame, inspirende verhalen en insights uit de sector. Een servicemedewerker erkent en herkent de emotionele toestand van een klant. Kan de computer dit net zo goed; AI is slim, maar ook empathisch?

Frohe Weinachten! Klanten helpen, de Duitse taal machtig zijn en het hele jaar kerst ‘vieren’. Dat is het werkleven van Sharmilla Hoppenbrouwer als Sales Support bij Edelman in een notendop. ‘Bij mij is het 365 dagen per jaar kerst. Ja, dus ook midden in de zomer!’

Als mensen denken aan geweldige CX, denken ze misschien niet meteen aan een fastfoodgigant als McDonald's. Toch is dit bedrijf echt uniek in hun branche als het gaat om het gebruik van digitale middelen om naadloze ervaringen te creëren. Viresh Narain (34) werkt als Global Head CRM en Customer 360 bij GrandVision, het moederbedrijf van onder meer Pearle en Eye Wish Opticiens. In zijn rol is hij onder meer verantwoordelijk voor de perfecte klantbenadering.

Verder uiteraard weer de prikkelende columns van Nienke Bloem, Friederike Niehoff, Anders Jansen en Niels Berndsen en véél meer artikelen en interviews.