CustomerFirst 08/09-2023

CustomerFirst 08/09-2023
  • 3 oktober 2023

‘Klanttevredenheid is ons mooiste bezit, al het andere kun je leasen.’ Deze slogan van Hiltermann Lease zegt het eigenlijk allemaal. CustomerFirst sprak met Eelco Postma en Friederike Niehoff van het snelgroeiende bedrijf over de visie op customer experience, klantcontact en nog veel meer. CX als ultieme kapstok voor veel bedrijfsprocessen.

Stelling: CX is belangrijker dan marketing! Steeds vaker is de chief marketing officer (cmo) ook verantwoordelijk voor CX. Is dat logisch of blijft de CX-manager dan juist met de gebakken peren zitten? We vroegen de reactie van vier marketingspecialisten.

Sander ten Hoedt werkt bij Cisco en heeft veel B2B-klantcontact, waarin hij organisaties helpt met het optimaliseren van hun employee experience (EX). ‘Ik vind het mooi dat ik kan bijdragen aan het werkgeluk van anderen.’ Tools als Bard, ChatGPT, Midjourney en Dall-e maken een snelle opmars, maar wat is dan de precieze rol van mensen in deze AI-gedreven wereld? Over kunstmatige empathie in combinatie met klantbeleving.

Daarnaast nog veel meer artikelen, interviews én de columns van Nienke Bloem, Friederike Niehoff, Anders Jansen en Niels Berndsen die het deze keer hebben over de open deur, gemeenschapszin, 352 minuten en puberende proefkonijnen.