CustomerFirst 06-2023

CustomerFirst 06-2023
  • 4 juli 2023

De nieuwe CustomerFirst (#6) herbergt (alvast) een vleugje zomervakantie vanwege interviews over de CX en CS van Schiphol én FarmCamps. Hoewel voor Schiphol spreekt eindverantwoordelijke Wieke Vrielink liever over de passenger experience (PX) dan customer experience, maar de boodschap is duidelijk.

Vrielink is verantwoordelijk voor marketing, customer experience en customer service van Schiphol en regisseert samen met haar team alle aspecten van de klantreis op de luchthaven. Van parking tot retail en food & beverages naar klantcontact. ‘De PX moet leven in alle haarvaten van de organisatie en op de juiste manier worden geprioriteerd.’ FarmCamps is een Nederlandse vakantieaanbieder die luxe kampeerervaringen aanbiedt op boerderijen. Nicolas van Bekkum heeft jarenlange ervaring in de recreatiebranche, want hij werkte eerder bij organisaties als Belvilla en Het Betere BoerenBed. 'De klant is geen koning, maar staat wel altijd centraal.'

Nienke ter Woerds is tijdens haar werk en in haar vrije tijd altijd bezig met klantgeluk. ‘Een bedrijf moet een klantgericht DNA hebben, dat kan niet zonder de medewerkers.’ Verder nog veel meer artikelen, interviews én zoals altijd de inspirerende columns van Nienke Bloem, Friederike Niehoff, Anders Jansen en Niels Berndsen.