NLE geeft nieuwe klanten na 1 uur hoogte termijnbedrag

NLE geeft nieuwe klanten na 1 uur hoogte termijnbedrag
  • 30 juni 2015
  • Redactie

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) geeft haar nieuwe klanten sinds kort in minder dan een uur na aanmelding de hoogte van het maandelijks te betalen termijnbedrag door. Een wijziging die op basis van de klantbehoefte is doorgevoerd.

‘Binnen de energiemarkt is het gebruikelijk om pas meerdere weken na het afsluiten van een energiecontract te weten wat er maandelijks zal worden afgeschreven’, zegt Olaf Ouwerkerk, sinds begin van dit jaar actief als ‘Voice of the Customer’ bij NLE. ‘Heel vreemd eigenlijk.’
‘We weten de achterliggende technische redenen uiteraard. Vroeger kreeg je als leverancier pas weken na de switch de data van de klant. Dit is nu niet meer uit te leggen. En wij vinden dat als we iets niet uit kunnen leggen, we het ook helemaal niet moeten willen uitvoeren.’

Doorbreken traditie
NLE doorbreekt met de nieuwe dienst de ‘traditie’ en berekent voortaan direct na aanmelding het termijnbedrag. De vernieuwing vindt NLE passen bij haar missie om meer transparantie en duidelijkheid te brengen in de energiemarkt.



comments powered by Disqus