HEMA zet in op klantloyaliteit
‘Meer HEMA’ is de naam van het nieuwe loyaliteitsprogramma dat de retailer vandaag in Nederland lanceert. ‘Dit programma stelt ons in staat onze klanten nog beter te leren kennen’, meent CMO Adriana Hoppenbrouwer.
Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA-app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. Klanten die jarig zijn, krijgen bovenal een gratis tompouce. De retailer zet deze stap ‘omdat er onder trouwe klanten veel vraag is naar een klantenpas’. Volgend jaar is het loyaliteitsprogramma ook voor klanten in het buitenland beschikbaar.
Relevant
Hoppenbrouwer merkt op dat een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van het merk in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. ‘Dit programma stelt ons in staat onze klanten nog beter te leren kennen. Op basis van die inzichten kunnen wij ze nog centraler stellen in alles wat we doen en steeds meer op maat met ze communiceren.’
HEMA wil niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar eveneens klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen. Klanten die meedoen met 'meer HEMA' krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA één punt. Die punten kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op verschillende producten.
- HEMA
- korting
- gratis tompouce
- klantloyaliteit
- loyaliteitsprogramma
- informatievoorziening
- klanten leren kennen