Watermelon maakt comeback
Alexander Wijninga en Charl Haas lanceren op 1 februari klantenserviceplatform Watermelon Messenger. Met deze nieuwe tool kunnen bedrijven vanuit één overzichtelijk dashboard communiceren via Facebook Messenger, Telegram, chat en e-mail. Later worden daar ook Skype, Line, Twitter, Instagram, WeChat en - zodra er een officiële API beschikbaar is - WhatsApp aan toegevoegd.
De jonge ondernemers (zie foto boven) kunnen bouwen op een financiële injectie van Watermelon Ventures. Dit trustfund achter Watermelon Messenger investeert € 1,5 miljoen in de ontwikkeling van het klantenserviceplatform. Het door twee broers gerunde Watermelon Ventures haalde al eerder een substantieel bedrag op bij een particulier investeringsfonds.
Wachttijdreductie
‘Uniek aan Watermelon Messenger is de chatbottechnologie’, stellen Wijninga en Haas. Doordat een geautomatiseerde medewerker klanten snel te woord kan staan en honderden vragen tegelijk kan beantwoorden, worden ‘gewone’ klantenservicemedewerkers in staat gesteld om klanten die wel menselijk contact nodig hebben sneller te woord te staan. Lange wachttijden moeten daarmee voorgoed verdwenen zijn.
Voorgeschiedenis
In 2015 betraden Wijninga en Haas samen met Daan Gönning de markt met Watermelon, een tool waarmee bedrijven WhatsApp voor hun klantenservice konden inzetten. Onder meer bedrijven als De Belastingdienst, Randstand en Heineken maakten hier gebruik van. De door Facebook overgenomen berichtendienst sommeerde de Utrechtse start-up echter te stoppen met hun product, wat afgelopen zomer tot een faillissement leidde. Saillant is dat Gönning inmiddels in dienst is bij CM, een mobiele dienstverlener die eind februari eveneens een klantcontactplatform (GIN) lanceert.
De bètaversie van Watermelon Messenger is vanaf 1 februari beschikbaar en gratis (freemium) te gebruiken.
- nieuw platform
- Charl Haas
- klantenservicedienst
- chatbottechnologie
- Skype
- Watermelon Messenger
- comeback
- Alexander Wijninga
- contactkanalen