Genesys lanceert CX-platform G-NINE
Softwareleverancier Genesys heeft customer experience platform G-NINE gelanceerd. Het platform bestaat uit drie elkaar aanvullende producten voor het faciliteren van klantcontact. De presentatie vond plaats tijdens gebruikersconferentie CX17 Indy in Indianapolis.
Volgens het bedrijf is het product geschikt voor organisaties van iedere omvang, ongeacht de voorkeur voor cloud-gebaseerde of onpremise oplossingen. Het combineert ondersteuning van digitale transformatie met uitgebreide, intelligente functies, de finesse van de menselijke inbreng en de functionaliteit om organisaties op de slimste manier zaken te laten doen. Merijn te Booij, cmo van het bedrijf, stelt: ‘G-NINE is het antwoord op de vraag van klanten om eenvoudige, effectieve en gepersonaliseerde service, maar ook op die van organisaties die moeite hebben om het gedrag en de verwachtingen van de klant bij te houden, en al helemaal het tempo en de kosten van technologische innovatie.’
Eigen bots
Het platform bevat bij de lancering de volgende opvallende elementen:
- Smart App Automatisering - 80 voorgedefinieerde micro-applicaties voor spraak en digitale selfservice, gericht op efficiëntere bedrijfsvoering en een betere customer experience.
- Asynchrone Messaging - Maakt supportmogelijkheden voor customer conversation ook beschikbaar voor asynchrone messaging: via Genesys Hub op populaire kanalen als Facebook Messenger, Slack, Skype en WeChat.
- Next Generation Engagement - Breidt de customer experience uit van de traditionele communicatiekanalen naar het Internet of Things, daarbij realtime bepalend wat de beste actie is gegeven de context van de gebruiker, de beschikbare resources, het klantprofiel en de organisatie-doelstellingen.
- Bring-Your-Own-Bot – Aansluiting van eigen bots op het customer experience platform. Die gaan naadloos samen met de kunstmatige intelligentie (AI) van Genesys en machine-learningsystemen om de customer interactions op alle kanalen beter te begrijpen en continu slimmer te maken.
- AI-ecosysteem Kate - Kate gebruikt voor het leveren van customer experiencd haar eigen micro-apps en spraak- en tekstanalyse. Ze brengt de mogelijkheden samen van Blended AI, zoals Salesforce Einstein voor CRM en IBM Watson voor Big Data, en combineert daarmee de kracht van automatisering met menselijke inbreng.
- AI
- CX
- Internet of Things
- klantcontact
- klantbeleving
- customer experience platform
- technologie
- kunstmatige intelligentie
- machine learning
- spraakanalyse
- Kate
- Genesys
- G-NINE
- Merijn te Booij